Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Elvis

Medlem
Var också tvungen att toppa upp lagret av Grand Cellier Rubis efter att ha sörplat i mig rätt rejäla mängder av den på vindagen och insett att jag har för få, och så slank det med en låda av 2011 Grand Cellier, jäkla bra den med!

Nu går jag och funderar på om en 3-låda Grand Cellier Rubis räcker... Men jag måste nog spara mig lite till PP Les Chetillons 2008 mm.

Håller helt med om Grand Cellier 2011. Blev riktigt imponerad av den - håller den till och med högre än 2008:an som jag hade som husskumpa i Los Angeles.
 

matage

Medlem
Och jag som tyckte att Vilmarts NV-rose var vansinnigt bra när jag testade den i somras... Men man måste alltså ha vintagevarianten också?

Så mycket för att hålla köpstoppet fram till på fredag ;)
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Har en jäkla massa beställningar stående på min lokala butik som jag börjat hämta ut så sakteligen. Tur att jag är god vän med dem så att de låter dem stå i evigheter...

3x 2009 Joh Jos Prüm Graacher Himmelreich Spätlese
2x 2011 Gran Cruor Caranyena (drack den ena i söndags, notis kommer!)
2x 2012 Vasse Felix Heytesbury Red
2x 2013
Leeuwin Art Series Chardonnay

Nu är det bara lite Damien Hugot som väntar...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Älskar när vin fungerar som valuta. Ett riktigt trevligt vin som symbolisk betalning för en vinprovning. :)

image.jpeg


Snacka om att det kommer att hamna i tunneln om några år! ;)
 

sunqan

Vinös
Julöl och snaps är naturligtvis undantaget :rolleyes:. Skumpan till nyår känner jag mig inte jätteorolig för...
Att du har skumpa så det räcker är väl självklart ???
Det handlade om att "rättfärdiga" fler inköp i år ;-)
(Smajlisarna försvann när jag postade)
 

MartinE

Medlem
Déthune är väl alltid single vintage?
EDIT: Alltså, det är alltid bara en årgång i vinerna?
Inte Cuvée Prestige. Den bygger till 70 % på senaste årgången och till 30 % på en solera med ett trettiotal årgångar!

Tillägg: Eller ett "solera-liknande" system av reservviner för att vara helt korrekt!
 
Last edited:

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Inte Cuvée Prestige. Den bygger till 70 % på senaste årgången och till 30 % på en solera med ett trettiotal årgångar!

Tillägg: Eller ett "solera-liknande" system av reservviner för att vara helt korrekt!
Ha ha, ja, läste precis på lite på deras sajt :)
-Men de övriga vinerna är i varje fall enbart från en årgång...
 
Toppen