Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Nja... :) Inte heller standardcuvéen "Brut" (samt dess systerviner "Extra-Brut" och "Demi-Sec") eller rosén är enbart från en (1) årgång!

Men de övriga är det!
ya ya.. Om vi nu ska vara så petiga så... :)
-Såg att de visar L'ancienne med årgång 2008 nu, ska bli spännande och se när det kommer till Schweden...
Hon bjöd på L'ancienne 2007 nu senast i Stockholm och den var helt klart det bästa den kvällen om man ser till hur bra det dracks nu och då hade vi rätt trevliga flaskor till bords att jämföra med. (Som vingårdsbetecknad Selosse 2002 på mag)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Ja, de har precis bytt årgång. Den (2008:an) kommer ju inte alls bli särskilt intressant... :rolleyes:
En av de absolut bästa prestigerna om man ser till vilken kvalité man får för pengarna om man frågar mig... Både jag och @CH var smått chockade hur bra 2007an levererade den där kvällen så det får väl bli ännu ett sms-lån i när nu nollåttan kommer. (Å andra sidan brukar det komma så få att man får vara glad om man kniper ett trepack...)
 

MartinE

Medlem
Både jag och @CH var smått chockade hur bra 2007an levererade den där kvällen
Fast den är fortfarande ung - i likhet med andra 07or behöver den tid! Men "snudd på fantastisk redan idag" och med "härliga calvadostoner", för att citera mina egna smak- och doftnoter från september!

så det får väl bli ännu ett sms-lån i när nu nollåttan kommer. (Å andra sidan brukar det komma så få att man får vara glad om man kniper ett trepack...)
Det är som vanligt en ständig kamp mellan att köpa flera flaskor av en eller en flaska av flera...
 

Toby

Medlem
Inte köpt men bokade dessa 2 på systemet.

Vosne-Romanée Sylvain Cathiard, 2014
Ridge Monte Bello, 2013

har druckit Monte Bello - 99 vilket var fantastisk, får se hur 2013 håller sig. :)
 

magnum

Epernay, Frankrike
ya ya.. Om vi nu ska vara så petiga så... :)
-Såg att de visar L'ancienne med årgång 2008 nu, ska bli spännande och se när det kommer till Schweden...
Hon bjöd på L'ancienne 2007 nu senast i Stockholm och den var helt klart det bästa den kvällen om man ser till hur bra det dracks nu och då hade vi rätt trevliga flaskor till bords att jämföra med. (Som vingårdsbetecknad Selosse 2002 på mag)
Nyfiken, vad var det för vingårdsbetecknad Selosse 2002 magnum?
 
Last edited:

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Nyfiken, vad var det för vingårdsbetecknad Selosse 2002 magnum?
Missade tyvärr att få någon vettig bild på flaskan, var en flaska som Anselme som tagit med den från sin privata källare, skulle kunna ha varit "bara" en millesime 2002.
Får kolla med CH, han var lite bättre med kameran, jag hade fullt upp att njuta av tryffelmenyn :)
 

Carlsson

Medlem
IMG_1334.JPG

Fyller på med lite Riesling. Det mesta får ligga några år. Bubblet pangar jag i helgen.
 

Per Stade

Lege artis
En av de absolut bästa prestigerna om man ser till vilken kvalité man får för pengarna om man frågar mig... Både jag och @CH var smått chockade hur bra 2007an levererade den där kvällen så det får väl bli ännu ett sms-lån i när nu nollåttan kommer. (Å andra sidan brukar det komma så få att man får vara glad om man kniper ett trepack...)

Allt var bättre förr. Köpte en låda 2009, vilket då var årgång 2002 om jag har fattat saken rätt, för 520:- flaskan.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Fick nöja mig med en låda Beaucastel 2013 bara för att det är dotterns årgång... Fan vad det suger att man inte var på plats så man fick lite Chentillons...
 
Toppen