Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Asplund

Medlem
Fick nöja mig med en låda Beaucastel 2013 bara för att det är dotterns årgång... Fan vad det suger att man inte var på plats så man fick lite Chentillons...
Fick själv en låda Chentillons men tyckte de sa att det kommer en sändning till i nästa vecka
 
Var över till Tallinn i helgen, för att frugan har sett att dom har en bra julmarknad där.
Så vi tog båten över, och påvägen tillbaka till båten hamnade vi på en sån där gränshandel, hittade lite smått och gott från några producenter jag gillar lite enklare viner bara.

Men det som stack ut var en taittinger 2008 för 327 kr, har faktiskt bara provat deras NV tidigare så hut brukar deras vintage gå?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Var över till Tallinn i helgen, för att frugan har sett att dom har en bra julmarknad där.
Så vi tog båten över, och påvägen tillbaka till båten hamnade vi på en sån där gränshandel, hittade lite smått och gott från några producenter jag gillar lite enklare viner bara.

Men det som stack ut var en taittinger 2008 för 327 kr, har faktiskt bara provat deras NV tidigare så hut brukar deras vintage gå?
Nollåttan håller väldigt hög kvalitet, efter att ha fått den till en sparrismeny i Reims var jag tvungen att köpa en låda magnum och en låda halvmagnum.
Bra pris, köp och njut nu eller spara länge!
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Det är helt otroligt... Jag har väntat på Chetillon 2008 sen i våras men just den här dagen o helgen glömmer jag allt som har med vin att göra och missar således att köpa. Oerhört besviken.. =(
 

CH

Medlem
Missade tyvärr att få någon vettig bild på flaskan, var en flaska som Anselme som tagit med den från sin privata källare, skulle kunna ha varit "bara" en millesime 2002.
Får kolla med CH, han var lite bättre med kameran, jag hade fullt upp att njuta av tryffelmenyn :)

Ja tyvärr så bjöd Anselme oss bara på en vanlig 2002 magnum :rolleyes:
 

JakobS

Medlem
Så är den extremt lilla budget jag har för skumpa denna vinter förbrukad! Var väldigt frestad att också ta några Cuvée St Vincent, men har man inte budget så har man inte! :D
15317807_10154203069298107_6964782143155236284_n.jpg
 

rs14

Medlem
7 x Jacquart är fin skalp. Websaldot tog ju slut nästan lika snabbt som PP Les Chetillons men det verkar dock som den finns kvar i enstaka butiker. PP verkar desvärre vara slutlevererad från idag. I fredags hade importören fortfarande lite kvar på lager och på deras inrådan (och som någon annan här på forumet skrev) så gick jag igår fm in i min lokala butik och lade en beställning direkt till importörens lager istället för att gå via varudepån. Lär säkert inte få några flaskor ändå men hoppet är det sista som överger en :)
Lade två beställningar i fredags och mycket av det som jag ville ha är nu slut (Jacquart, Cazal och IDIG bla) så det ska bli spännande och se vad som dyker upp. Francis Boulard och Marguet var det inte lika stort tryck på se de hoppas jag iaf få.
 

Toby

Medlem
Hur kommer det sig? Hade du köplats eller bokad plats? Har aldrig varit med om att man blivit nekad bokad plats på webblansering.
Ja det är en första gång för mig också. Jag bokade i förra veckan (samma dag som släppet). Idag fick jag 2 mail båda med rubrik:

Webblansering - nekad tilldelning
Vi har nu fördelat alla drycker som du fick köplats till vid vår senast webblansering. Tyvärr måste vi meddela att du inte har tilldelats alla drycker som du bokade.

Ena för Ridgen och andra för Romanéen. :( Jag vill överklaga deras beslut...
Enligt mailen så står det "köplats" dock, fast de låg under bokningar på mina sidor..
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
För att vi bor i Sverige där allt ska vara så jäkla rättvist. Visst, hade jag stått bakom någon som köper alla 24 hade jag blivit ledsen, men står jag inte först i kön så gör jag inte det. PK-huset i PK-Sverige.
 

Elvis

Medlem
De hade 17 flaskor, det stod 11 personer i kön (jag stod som nummer två) och Systembolaget tyckte att det var mest rättvist om alla elva fick varsin och vi sex som stod längst fram fick en extra var.
 
Toppen