Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Magnus L

urydhtfilgukj
För att vi bor i Sverige där allt ska vara så jäkla rättvist. Visst, hade jag stått bakom någon som köper alla 24 hade jag blivit ledsen, men står jag inte först i kön så gör jag inte det. PK-huset i PK-Sverige.
Hade dom inte kvoterat hade någon gnällt över det...
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
De hade 17 flaskor, det stod 11 personer i kön (jag stod som nummer två) och Systembolaget tyckte att det var mest rättvist om alla elva fick varsin och vi sex som stod längst fram fick en extra var.
-Kan nog faktiskt hålla med om att det var rätt rimligt...
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Hur tycker du att dom borde ha fördelat flaskorna då?

Om köplats ett vill köpa fem flaskor låter man honom göra det.
Om Elvis på köplats två vill köpa 12 flaskor låter man honom göra det.
Om köplats tre vill köpa en flaska meddelar man honom att de är slut.

Hade det varit en webblansering där de kvoterar flaskorna från början hade jag varit okej med det här. Nu är det här ett godtyckligt beslut som tagits av personalen i butiken som inte har något som helst rätt att neka någon till köp av godtyckliga skäl.
 

Elvis

Medlem
Min ursprungsplan var att köpa 12 flaskor och han framför skulle bara ha 4 så jag hade gott hopp ett tag. Men med nio personer bakom mig i kön hade jag nog inte tagit 12 av 13 kvarvarande flaskor om vi fått välja fritt... Jag hade i så fall nöjt mig med sex eftersom jag är en så godhjärtad och generös person.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Absolut. Men det är i mina ögon totalt orimligt att godtyckligt kvotera ut en vara som inte är kvoterad från början. Man måste sluta dalta med folk och man får stå sitt kast helt enkelt!
Sant, problemet är att de som bestämmer på systembolaget inte verkar ha koll. Många av dessa vinerna borde ha legat på ett webbsläpp.
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Projekt "ekad chard från nya världen" är härmed påbörjat!
Nu ska man väl se om det finns några hemliga markörer för varje område!
IMG_6707.JPG
 
Toppen