Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Christer J

Medlem
alltid festligt när man får ett sms om att beställningar är klara att hämtas :)

upload_2018-3-19_11-37-9.png


några till samlingen och några för dricka nu.
 

hultman

Medlem
Beställde hem en flaska Brunello, Madonna della grazie (79988) häromdagen. Minns att Parker hyllade någon tidigare årgång. Någon som hunnit prova? Såg att man fick en låda om man beställde 6 st.
 

LarsW

Medlem
Är det någon som vet om det är 08 bas på Krug Grande Cuvée som säljs på bolaget nu?
Finns nog några kvar fortfarande av 2008/Edition 164, men de håller väl på att ersättas av 2010/Edition 166 nu. Så vill du ha 2008-bas börjar det nog bli lite stress på det.
 

Zmirc

Medlem
Beställde hem en flaska Brunello, Madonna della grazie (79988) häromdagen. Minns att Parker hyllade någon tidigare årgång. Någon som hunnit prova? Såg att man fick en låda om man beställde 6 st.
Drack 2009:an förra året, den var sluten dag ett men öppnade upp sig fint dag två och tre. Elegant vin, rödfruktigt och riktigt bra, fin syra, inget uppenbart varmt inslag från årgången.

Jag fyllde på med 2008 och 2009, som hade betydligt lägre priser än senare årgångar. Tänker lagra i åtminstone några år. 2010:an fick 100 p av Wine Advocate och kostar en bit över 3000 per flaska enligt Winesearcher.

Kerin O’Keefe, som favoriserar traditionella viner och som gav 2010:an 99 p, listar Il Marroneto som en mycket traditionell producent i sin Brunellobok. Men här och där på Cellartracker exempelvis skriver en del att vinerna är moderna. @Patrik Sellin ansåg vanliga brunellon 2013 överekad.

Rapportera gärna om du dricker 2013 av madonnan!
 

nicke_pil

Medlem
köpte ju en fleur de passion 2008 idag men när jag tog ut den verkar det finnas för lite vin i eller är det normalt att nivån ser ut så här
15217544821072110725063.jpg
 

matage

Medlem
En osedvanligt återhållsam tröst för mitt skifte från semester och skidor till jobb och konferensrum plockade jag upp en Mark Ryan Numbskull GSM -16 på lokala QFC'n. De brukar sälja ut snabbt och vara väl så svåra som hans prestiger att få tag i så varför inte ;)
 

Daniel A

Administratör
Toppen