Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag beställde 12 flaskor av varje, men sunda förnuftet tillät mig att behålla 5 av den röda och 4 av den vita.
0109170E-7A3C-41BE-81F2-81F72BDA6F0A.jpeg
 

Trydebull

Medlem
Egly-Ouriet Coteaux Champenois Cuvée des Grands Côtes 2015
Tänk om all "Champagne" kunde vara sån...:D

Inte kvällens vin men kvällens "fan, vilken jävla positiv överraskning"...
Passande och kul kontring på @Mattias Schyberg 's citationstecken! Jag var med på riesling från Hunter valley - men dina var jag INTE med på!

Blev verkligen sugen på att slå till på några flaskor! Grunnar på det någon timme och ser om din och @Kostjan 's kommentar gör att FW-effekten tömmer de sista på SB - eller om det då ff finns några flaskor kvar. Det får bli dagens "living-on-the-edge";)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Amen!
Bland det bästa jag vet med vinintreset är de fantastiska möjligheterna att prova nytt, få nya erfarenheter, lärdomar, upplevelser.
Men jag erkänner, att alla ni fantastiska människor här på forumet har ju "förstört" ens liv haha! Alla fina rekommendationer man får, alla "måsten" som man aldrig hade förut.. Livet med vinkällare är ju wonderful!
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Haha!

Jag höll på att beställa en Egly-Ouriet Coteaux Champenois Cuvée des Grands Côtes 2015
nyss efter att ha sett tråden.. men tyckte 1400 spänn var lite mycket! :D
Speciellt när man väntar på nya 08.or..
 

Trydebull

Medlem
Passande och kul kontring på @Mattias Schyberg 's citationstecken! Jag var med på riesling från Hunter valley - men dina var jag INTE med på!

Blev verkligen sugen på att slå till på några flaskor! Grunnar på det någon timme och ser om din och @Kostjan 's kommentar gör att FW-effekten tömmer de sista på SB - eller om det då ff finns några flaskor kvar. Det får bli dagens "living-on-the-edge";)
Jag slog till på några flaskor igår. Det tog ändå ett helt dygn innan websaldot var tömt. Men nu är det gjort.

När jag tittar på CT så ser drickfönster hela tiden ganska kort ut - hur tänker ni som provat - är de här tidigare i sin drickfas än annan PN från Fr? Varför i så fall, förutom aktuell årgång som borde vara lite tidigare än en del andra kan jag inte riktigt se varför?
 
Toppen