Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Vingubben

Medlem
FEC1A876-8CB9-4BDD-ADCF-C80AEEFCF0EB.jpeg

Fredagssläpp. Skulle bara köpa ett par flaskor Cantenac Brown 2016 men slängde en blick på senaste finewinesflödet och kom ut med ett par rejäla kassar. Har hänt förr, och kommer hända igen när man hänger här. Gäller att komma hem innan frugan så man får ner allt i källaren innan hon dyker upp. Trevlig Helg på er!
 

n_micke

Medlem
Visa bifogad bild 16084
Fredagssläpp. Skulle bara köpa ett par flaskor Cantenac Brown 2016 men slängde en blick på senaste finewinesflödet och kom ut med ett par rejäla kassar. Har hänt förr, och kommer hända igen när man hänger här. Gäller att komma hem innan frugan så man får ner allt i källaren innan hon dyker upp. Trevlig Helg på er!

Känner igen beteendet. Oavsett om det är öl, sprit eller vin så gäller det att avleda elegant. Idag när det var kvinnodagen hänvisade jag till dagen som är o frågade varför hon inte stod vid tvättmaskinen? Borde ju vara det samma som internationella tvättdagen...(o sen vaknade jag).

Skämt o sido så gjorde jag en order på lite italienare från bolaget då det inte fanns här i Arvika:
Barbaresco Livio Pavese
Borgogno Barberare d’alba superiore
Isole e Olena chianti Classico

Lär väl anlända om nån dag.
 
Efter att blivit helt lyrisk över kända kaliforniska firman Rhys andrasortering Alesia, med Pinot Noir och Chardonnay från Anderson Valley och en Pinot Noir från något varmare Santa Cruz, köpte jag en trio förstaviner att lägga i källaren; Pinot Noir från Bearwallow och Alpine samt Chardonnay från Horseshoe. Samtliga sex viner finns att tillgå i BS courtesy of Terrific Wines AB som vid en första anblick på sidan verkar ha ett riktigt intressant knippe producenter de representerar.
 

fxr

Medlem
Handlat lite blandat:

2016 Dominio del Aguila Pícaro del Aguila (art nr: 90036)
2016 Penfolds Bin 407 (art nr: 95512)
2013 VoerzioMartini Barolo La serra (art nr: 95486)
2014 Diego Conterno Barolo (art nr: 95793)
2017 Keller Riesling RR (art nr: 91244)
2014 Graham Beck blanc de blanc (art nr: 90213)
2014 M Marengo Barolo Brunate (art nr: 95090)
 

fxr

Medlem
Visa bifogad bild 16084
Fredagssläpp. Skulle bara köpa ett par flaskor Cantenac Brown 2016 men slängde en blick på senaste finewinesflödet och kom ut med ett par rejäla kassar. Har hänt förr, och kommer hända igen när man hänger här. Gäller att komma hem innan frugan så man får ner allt i källaren innan hon dyker upp. Trevlig Helg på er!

Jag primör bokade 2016 Chateau Cantenac brown, har dock inte fått dem ännu men har läst en del positivt.
 
Toppen