Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Hade ingen aning om att Patrick Piuze skulle släppas idag hos Caviste men råkade sitta vid datorn när mailet kom och beställde kvickt två lådor.
Kan man på något sätt hålla sig informerad om kommande släpp på Caviste, eller gäller det helt enkelt att se vad det är när det släpps och sedan inte darra på triggaren?
 
Trådskapare
A
Kan man på något sätt hålla sig informerad om kommande släpp på Caviste, eller gäller det helt enkelt att se vad det är när det släpps och sedan inte darra på triggaren?

Bara att skriva in mail på denna sida https://www.caviste.se/folj-oss/

PS: Läste din fråga mer i detalj. Det är ju fortsatt hemligt vilket vin/producent fram till klockan 14:00 men om du följer Caviste på Instagram och/eller Facebook så släpper de bilder i förväg. Bara att känna till området, byarna och landskap så är du snabbt på banan om vad som gäller :)

Annat tips, sätt alarm 13:55 varje torsdag, sedan är det ju bara att göra en snabb koll om/vad Caviste släpper Har för övrigt två alarm, ett 09:55 för Systembolaget och ett 13:55 för Caviste. Det är ju torsdagar som gäller

.
 
Last edited:

jrick

Medlem
Bara att skriva in mail på denna sida https://www.caviste.se/folj-oss/

PS: Läste din fråga mer i detalj. Det är ju fortsatt hemligt vilket vin/producent fram till klockan 14:00 men om du följer Caviste på Instagram och/eller Facebook så släpper de bilder i förväg. Bara att känna till området, byarna och landskap så är du snabbt på banan om vad som gäller :)

Annat tips, sätt alarm 13:55 varje torsdag, sedan är det ju bara att göra en snabb koll om/vad Caviste släpper Har för övrigt två alarm, ett 09:55 för Systembolaget och ett 13:55 för Caviste. Det är ju torsdagar som gäller

.
Var tredje torsdag är det förutom under uppehåll sommar och möjligen jul. Fast idag var det ju tisdag av någon anledning.
 
Tack! Jag förstår ju att det går att kolla när det släpps, det var mer en fråga om huruvida man kunde se vilken producent som skulle släppas i förväg. Men tolkar svaren som ett nej på den frågan helt enkelt.
 

jrick

Medlem
Tack! Jag förstår ju att det går att kolla när det släpps, det var mer en fråga om huruvida man kunde se vilken producent som skulle släppas i förväg. Men tolkar svaren som ett nej på den frågan helt enkelt.
Med hjälp av ledtrådar i form av bilder på Caviste.se och instagram och med hjälp av en titt på vad som redan kommit samma år och vad som kommit tidigare år brukar jag ha rätt gissning minst 9 av 10 ggr så jag skulle säga att det går att ”veta”.
 

Silex

Medlem
Blev glad när jag nyligen såg att Flaskposten hade Marie-Courtin till en rimlig peng. Leverans upphämtad idag.
IMG_7627.JPG
 

Robbes

Medlem
Blev lite ”trigger happy” efter att ha lyssnat på Champagnepodden och beställde hem en låda Pertois- Lebrun, Instant brut BdB. Testade även 1fl Castelneu 2006, kändes som ett fair pris för en skumpa med lite ålder (429kr). Ngn som har erfarenhet av dem?
 
Last edited:

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
En låda Dompa 2008 Lenny Kravitz Edition.

Jag kom över den sista på mitt lokala bolag. Det tråkiga var att etiketten sitter en aning snett, men det ser jag som ett skönhetsfel. Det kanske gör att jag får ut mer av den vid en eventuell försäljning *ironi* :D
 

Johan L

Medlem
Kom på att mitt AB inte köpt någon julklapp till sin ende anställde än, så det blev en snabb undersökning av vad närmaste butiken hade på lager i 450-kronorsklassen. Med siktet inställt på Chateau Larrivet Haut-Brion Rouge 2016 travade jag iväg på lunchen för att handla, men de tre flaskor som skulle finnas i butiken var puts väck och den vänlige anställde hittade inga trots idogt letande på lagret och i andra gömmor. Kvickt över till plan B och inköp av en E Guigal Hermitage Rouge 2016. God jul Johan önskar Johan!
 

matage

Medlem
FVL Skickade just ut mail om Ch Heidsieck så efter en bättre lunch (Selosse Initial deg 15, Dott G Damilano Barolo -79) med följande brist på impulskontroll / strategiskt inköpsfokus inväntar jag nu -08, NV kvartsmagnum och NV Magnum.
God jul till mig själv :)
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
FVL Skickade just ut mail om Ch Heidsieck så efter en bättre lunch (Selosse Initial deg 15, Dott G Damilano Barolo -79) med följande brist på impulskontroll / strategiskt inköpsfokus inväntar jag nu -08, NV kvartsmagnum och NV Magnum.
God jul till mig själv :)
+23,5% prisskillnad gentemot SB. Tror jag hoppar hypen. Känns rätt skönt faktiskt :confused:
 

buteljen

Medlem
Leverans idag på morgonen av en låda Heidsieck 08 från Millesima. Blev till slut 90 Euro flaskan efter att de ökat på frakten i efterhand :mad:. Men, men - det drabbar ingen fattig och pengarna skall rulla :rolleyes:. God Jul!!!!!
8C2D1954-4472-41E2-BB6B-E90B2DCE23D3.jpeg


Blir 10 kr billigare per flaska jmfrt med vad Franska Vinlistan tar/tog ser jag #litenöjdändå
 
Last edited:
Toppen