Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Silex

Medlem
Jag fick inget i år heller. Får gå och öva på beställningsförfarandet så att jag kommer neråt 10.05....
 
Last edited:
"Valde att beställa en flaska G.Devavry Tresor de Cave 1982 nyss, då jag fyller år inom kort och vill fira mig själv på bästa sätt."

Kickar igång denna fråga igen. Funderar på att köpa en flaska till nyår. Någon som smakat? Svårt att hitta bra info om denna flaska på nätet.
Någon som har en erfarenhet av denna?
Som backup har jag dock Dom Perignon 2008..
 
Valde att beställa en flaska G.Devavry Tresor de Cave 1982 nyss, då jag fyller år inom kort och vill fira mig själv på bästa sätt.
Någon som har en erfarenhet av denna?
Som backup har jag dock Dom Perignon 2008..

Helvete vad fel det blev. Nu blev det förhoppningsvis bättre. Kickar igång denna fråga igen. Funderar på att köpa en flaska till nyår. Någon som smakat? Svårt att hitta bra info om denna flaska på nätet.
 

Poussard

Medlem
Helvete vad fel det blev. Nu blev det förhoppningsvis bättre. Kickar igång denna fråga igen. Funderar på att köpa en flaska till nyår. Någon som smakat? Svårt att hitta bra info om denna flaska på nätet.
Beror väl på om du är född 1982 eller inte, om du är det är det inte mkt att diskutera. Om du inte är det kan du lika gärna försöka hitta den godaste Champagnen för budgeten istället för att chansa, å andra sidan, väljer du att göra det vill jag gärna höra ditt omdöme sen! 1998 har fått ca 90 på CT men 1982 är oprövad.
 

Jesper L

Medlem
Helvete vad fel det blev. Nu blev det förhoppningsvis bättre. Kickar igång denna fråga igen. Funderar på att köpa en flaska till nyår. Någon som smakat? Svårt att hitta bra info om denna flaska på nätet.
Det finns omdömen på Vivino om du vill läsa.
 

Attachments

  • upload_2019-12-4_7-41-30.png
    upload_2019-12-4_7-41-30.png
    162,8 KB · Visningar: 233

Jonas Sand

Medlem
Jag har druckit den. Som jag minns den så är den fortsatt vital och fin. Den ingick i en privat provning med typ 12 flarror skumpa så jag gjorde inga vettiga noteringar eller så. Alternativt om jag drack den i samband med att man drack ur baren då små bubblor stängde...
Jag har druckit mycket av Devavrys portfölj (82, 08, 12, bdn och bdb) och jag gillar dem mycket. Deras bdn är jäkligt mycket bang for buck. Bdb-flaskan passade inte riktigt min gom. Den var korrekt osv men inte så spännande.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Helvete vad fel det blev. Nu blev det förhoppningsvis bättre. Kickar igång denna fråga igen. Funderar på att köpa en flaska till nyår. Någon som smakat? Svårt att hitta bra info om denna flaska på nätet.
Den var god och jävulskt skoj för att vara -82 och finns på SB. Lite champinjoner, pigg syra, rostade toner och härligt gul i färgen vill jag minnas.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Någon som fick någon av de 90nflaskorna som släpptes? "Lyckades" att ta en köplats, men har inga förhoppningar att folk inte hämtar ut sina flaskor..
20191205_101034.jpg
 
Beror väl på om du är född 1982 eller inte, om du är det är det inte mkt att diskutera. Om du inte är det kan du lika gärna försöka hitta den godaste Champagnen för budgeten istället för att chansa, å andra sidan, väljer du att göra det vill jag gärna höra ditt omdöme sen! 1998 har fått ca 90 på CT men 1982 är oprövad.
Nja beror väl snarare på att få chansen att smaka på skumpa med ålder för en vettig peng.
 
Toppen