Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Esko

Medlem
Hämtade dessa två idag, pinoten har jag druckit årgång 15 av och gillade den. Chablisen vet jag inte ens varför jag köpte, men för under 200kr så ska den väl duga till något i sommar.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    33,6 KB · Visningar: 302

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det finns 3 flaskor Krug GC kvar i weblagret. Antar att det är 167.an. Någon som vet om det fylls på med 168.an direkt efter? Eller om Moet inte fått hem dem än?
 

FredrikC

Medlem
Det finns 3 flaskor Krug GC kvar i weblagret. Antar att det är 167.an. Någon som vet om det fylls på med 168.an direkt efter? Eller om Moet inte fått hem dem än?
Mitt weblager säger 20st.

Jag pratade med dem under veckan och då var det 167 som var på lagret.
Jag fick höra att Sverige skulle fått in 168 för en dryg månad sen men så har inte fallet varit så förhoppningsvis är nästa påfyllning 168.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Mitt weblager säger 20st.

Jag pratade med dem under veckan och då var det 167 som var på lagret.
Jag fick höra att Sverige skulle fått in 168 för en dryg månad sen men så har inte fallet varit så förhoppningsvis är nästa påfyllning 168.
Vi kör från 2 olika depåer. Så här uppåt norr, har lagret sina sakta men säkert. Skickade iväg ett mail till Moet i fredags, så får se vad dem svarar. Frågade om lill-flaskan var 168.an också.
 

JonasBo

Medlem
Klickade hem en blandlåda från Veronica Ortega som jag läst om i senaste numret av Munskänken.
Beställdes gnm PI mot importören Principium Dryck! Mer info på deras Instagramkonto.
Cin Cin!
 

BallyJ

Medlem
Stöttade importörer via BS och privatimport med naturviner och några andra viner som ska utvärderas:
Blankbottle searching for L’estrange 2019
Patrik Sullivan Rain 2017
Domaine Prieure Roch Blanc de maceration 2017
Girolamo Russo Calderara Sottana 2017
Domaine Brusset Les Travers 2016
Giant Steps Pinot Noir 2019

F8F52ED9-039C-4C81-AE99-4C78779C0C09.jpeg
 
Last edited:

LeChat

Medlem
93696E49-1EBF-4777-842F-2B709D92FA7F.jpeg

2015 Domaine Gourt de Mautens (Jérôme Bressy) Vaucluse Rouge


Det här vinet blev jag rejält nyfiken på efter att några forumiter hade korat denna som vinnare på en BYOB. Att just denna årgång, i en vertikalprovning några veckor senare, även plockade hem vinsten, eller om det var att den delades med SQN, gör mig ju inte mindre nyfiken. Tack till @Gladekocken som hjälpte mig att införskaffa dessa.:)
 
Toppen