Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Robbes

Medlem
Blev spännande idag vid kl10 då JohanLidby släppte Pierre Gonon. Lite samma känsla som webbsläppen. Dock så buggade deras hemsida ngt de första 5-10min. Tror/hoppas jag lyckades beställa 4st Saint Joseph Rouge, håller tummarna att det funkar!
 

Pnilsson76

Medlem
Blev spännande idag vid kl10 då JohanLidby släppte Pierre Gonon. Lite samma känsla som webbsläppen. Dock så buggade deras hemsida ngt de första 5-10min. Tror/hoppas jag lyckades beställa 4st Saint Joseph Rouge, håller tummarna att det funkar!
Ja, buggade rejält.. Lyckades få igenom både Rouge och Les Iles Feray ( men det fick jag även förra året för att sedan få ett makuleringsmail från SB , så fram till de landat på mitt lokala SB är jag skeptisk ...:cool:
 

Silex

Medlem
Ja, buggade rejält.. Lyckades få igenom både Rouge och Les Iles Feray ( men det fick jag även förra året för att sedan få ett makuleringsmail från SB , så fram till de landat på mitt lokala SB är jag skeptisk ...:cool:
Samma här. Beställde några Saint Joseph Rouge och några Les Iles Feray, men tänker inte vara lycklig över det förrän jag får ett sms från butiken.
 

rs14

Medlem
Blev spännande idag vid kl10 då JohanLidby släppte Pierre Gonon. Lite samma känsla som webbsläppen. Dock så buggade deras hemsida ngt de första 5-10min. Tror/hoppas jag lyckades beställa 4st Saint Joseph Rouge, håller tummarna att det funkar!

De hade problem med hemsidan och fick inte upp de hemliga art nr förrän kvart över tio. En del hade nog tröttnat då och lagt ner. Jag beställde sex rouge och två av den enklare Les Iles Ferray. Borde kanske beställt det vita också men men.
 

Oscaro

Medlem
Någon som vet var man enklast kan beställa viner från Hudelot-Noellat? Hittar mest överprisade återförsäljare bortsett från några i UK som inte levererar till Sverige.
 

buteljen

Medlem
Någon som vet var man enklast kan beställa viner från Hudelot-Noellat? Hittar mest överprisade återförsäljare bortsett från några i UK som inte levererar till Sverige.
Kolla med flaskposten.eu om de har access till någon batch (alltså maila dem)
 

LeChat

Medlem
3438D035-C44E-4800-B4A2-DDF32AAC3EA8.jpeg

Kunde inte motstå några flaskor 2013 till. Den är ju så bra!
 

Nyllet

Medlem
Jag har under senare tid snöat in mig lite på Etna och blir lite sugen på att hoppa på Mortellito nu när Fanwine startar om producenten. Någon här som har testat? Såg att @Johan Blom fick hem några flaskor nyligen, testat något ännu?

Något annat man bör plocka med när man ändå håller på?
 
Last edited:

Jesper L

Medlem
Jag har under senare tid snöat in mig lite på Etna och blir lite sugen på att hoppa på Mortellito nu när Fanwine startar om producenten. Någon här som har testat? Såg att @Johan Blom fick hem några flaskor nyligen, testat något ännu?

Något annat man bör plocka med när man ändå håller på?
Fratelli Revello gör bra viner också!
 

Poussard

Medlem
Jag har under senare tid snöat in mig lite på Etna och blir lite sugen på att hoppa på Mortellito nu när Fanwine startar om producenten. Någon här som har testat? Såg att @Johan Blom fick hem några flaskor nyligen, testat något ännu?

Något annat man bör plocka med när man ändå håller på?
Mortellito är inte Etna, va? Jag kan ha fel men alla viner som säljs just nu iaf är på druvor som odlas på Sicilien men inte på Etna.
 

Nyllet

Medlem
Mortellito är inte Etna, va? Jag kan ha fel men alla viner som säljs just nu iaf är på druvor som odlas på Sicilien men inte på Etna.

Inte Etna, inte heller druvor som växer på Etna dvs inte nerello, carricante, cataratto...

Sorry, uttryckte mig lite otydligt. Jag är medveten om att det inte är Etna.

@Nyllet Tenuta delle Terre Nere släpper snart lite viner på SB och vill du ha lite mer naturvibe finns Cornelissen på SB.

Cornelissen har jag varit väldigt sugen på men kommer tyvärr inte över någon flaska på grund av beställningsstoppet i det tillfälliga sortimentet. Tenuta delle Terre Nere har jag druckit förut och försökte mig faktiskt på en privatimport häromveckan då jag har uppmärksammat att Vinovativa har lagt upp Terre Nere-viner som nyheter på hemsidan. Fick dock nej på PI med förklaringen att vinerna inom kort ska lanseras i beställningssortimentet. Jag har försökt få besked om när men Vinovativa verkar inte vara särskilt kundorienterade, de har varken svarat i telefon eller på sociala medier.

EDIT: Ser nu att Etna Bianco släpps 18 maj och Etna Rosso 20 maj.

Fratelli Revello gör bra viner också!

Tack! Får kika in det!
 
Toppen