Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Oscaro

Medlem
Jag är inte medlem i deras klubb men kunde ändå beställa. De gånger jag har beställt via privat import så har jag mailat dem först för att kolla att det jag vill ha och antalet flaskor finns hemma (känns onödigt att lägga en förfrågan och bortkastad tid om det finns risk att den ändå inte kommer gå igenom). Då bekräftar dem att det är ok att göra privat import och på hur många flaskor. Sedan ber dem även att jag mailar systembolagets ordernr till dem direkt så fort jag har det så att de kan koppla det och hålla koll på att det var min order. Jag tror det är denna process de föredrar.
Det var precis så jag gjorde, är inte heller guldmedlem.
 

sunqan

Vinös
Jag är inte medlem i deras klubb men kunde ändå beställa. De gånger jag har beställt via privat import så har jag mailat dem först för att kolla att det jag vill ha och antalet flaskor finns hemma (känns onödigt att lägga en förfrågan och bortkastad tid om det finns risk att den ändå inte kommer gå igenom). Då bekräftar dem att det är ok att göra privat import och på hur många flaskor. Sedan ber dem även att jag mailar systembolagets ordernr till dem direkt så fort jag har det så att de kan koppla det och hålla koll på att det var min order. Jag tror det är denna process de föredrar.
Inte medlem i club vinunic (gratis för alla) eller inte medlem i guldklubben?

Sen skriver de så här på hemsidan https://www.vinunic.se/sv/club-vinunic_vinklubb/sa-har-bestaller-du-viner-via-privatimport/
 

Stefan B

Medlem
Inte medlem i club vinunic (gratis för alla) eller inte medlem i guldklubben?

Sen skriver de så här på hemsidan https://www.vinunic.se/sv/club-vinunic_vinklubb/sa-har-bestaller-du-viner-via-privatimport/
Jag är inte medlem i guldklubben. Jag har reggat mig för deras nyhetsbrev på deras vanliga klubb men inte med samma e-post adress som jag använder när jag mailar dem om privatimport och inte heller samma e-post adress som jag använder för Systembolagets hemsida. Så egentligen vet jag inte om de vet att jag är medlem. Det har de heller aldrig frågat om jag är. För övrigt har jag inte råkat ut för några extra kostnader för att göra privatimport som de skriver på hemsidan. Vad de skriver på hemsidan är en sak, men, och detta är inte specifikt för dem eller vin handlare, orkar/vill man så går det ofta förhandla om man bara inleder en dialog.
 

bacchus

Medlem
Good afternoon wineloverz!
Ville bara dela senaste semestervinsbeställningen. Vilket tror ni kommer smaka bäst? Jag sätter stor tilltro till Clos du Moulin.

Tribaut
Blanc de Chardonnay Brut
Varunr: 77650
Flaska (750ml)
1 st
319,00 kr/st

Forget-Chemin
Carte Blanche Brut
Varunr: 77128
Flaska (750ml)
1 st
299,00 kr/st

Saumur
Elegance
Varunr: 70614
Flaska (750ml)
1 st
124,00 kr/st

Bernard Tornay
Millesime Grand Cru
Varunr: 71379
Flaska (750ml)
1 st
479,00 kr/st

Juwel
Riesling
Varunr: 73803
Flaska (750ml)
1 st
177,00 kr/st

Clos du Moulin
Brut Premier Cru
Varunr: 77399
Flaska (750ml)
1 st
569,00 kr/st

Domaine de Brescou
Fleur d'Ete Grenache Pinot Noir Rosé
Varunr: 70323
Flaska (750ml)
1 st
119,00 kr/st

Rings
Riesling Kalkmergel
Varunr: 79957
Flaska (750ml)
1 st
149,00 kr/st

Apaltagua
Reserva Carmenère
Varunr: 78615
Flaska (750ml)
1 st
119,00 kr/st
 

sunqan

Vinös
Jag är inte medlem i guldklubben. Jag har reggat mig för deras nyhetsbrev på deras vanliga klubb men inte med samma e-post adress som jag använder när jag mailar dem om privatimport och inte heller samma e-post adress som jag använder för Systembolagets hemsida. Så egentligen vet jag inte om de vet att jag är medlem. Det har de heller aldrig frågat om jag är. För övrigt har jag inte råkat ut för några extra kostnader för att göra privatimport som de skriver på hemsidan. Vad de skriver på hemsidan är en sak, men, och detta är inte specifikt för dem eller vin handlare, orkar/vill man så går det ofta förhandla om man bara inleder en dialog.
Jag är inte heller guldklubbsmedlem, varje gång jag gjort privatimport från vinunic har jag börjat med att maila för att stämma av tillgång och pris, samtliga gånger gar de påpekat avgiften explicit.. men min erfarenhet beträffande den är samma som din.
 
Tips för den som gillar BdM -15.
Casanova Di Neris vita etikett har bytt årgång till -15 enligt lidby. La en beställning nyss, så får se vad som dyker upp.
Blir spännande att se. Hoppas att 2015 dyker upp. Hade lite kontakt med deras säljare via Instagram igår som bekräftade det, samt att lagret förväntas räcka till december ungefär. Något jag som student uppskattar.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Blir spännande att se. Hoppas att 2015 dyker upp. Hade lite kontakt med deras säljare via Instagram igår som bekräftade det, samt att lagret förväntas räcka till december ungefär. Något jag som student uppskattar.
Hade också kontakt med deras säljare via IG. Beställde 3 st, så finns med andra ord tid om man vill fylla på. Sen fick jag mail om att deras Tenuta Nouva (svarta etiketten) kommer släppas i begränsat antal under hösten. :)
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tenuta Nouva har vit etikett även den. Den med svart etikett heter Cerretalto och är ca tre gånger så dyr. Men Tenuta Nouva brukar ligga runt 100 poäng i bra årgångar. Så Cerretalto ligger väl några poäng över hundra förmodar jag.:rolleyes:
Helt rätt! (Menade så men blev fel).
Tenuta nouva släpps för 999 kr
2020-08-03 10:00
Det tackar man för! Då blir det att inhandla den också :)
 
För stor längtan till italien ledde till spontan inköp.

3 fl casanova di neri brunello 2015
3 fl casanova di neri casanova tenuta nuova 2015
3 fl elio grosso barolo 2014
3 fl Felsinas Chianti Classico Gran Selezione Colonia 2011
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
För stor längtan till italien ledde till spontan inköp.

3 fl casanova di neri brunello 2015
3 fl casanova di neri casanova tenuta nuova 2015
3 fl elio grosso barolo 2014
3 fl Felsinas Chianti Classico Gran Selezione Colonia 2011
Vart köpte du casanova di neri casanova tenuta nuova 2015? Och vilket pris? Antar lägre än 999:rolleyes:
 
Last edited:
Trådskapare
A
Via Skoogs Vinhandel. Alto Piemonte är aldrig fel i den här kvaliteten. Älskar 1998 som årgång så ska bli kul att prova denna.

Rovellotti
1998 Ghemme
2007 Ghemme
2013 Ghemme Riserva Costa del Salmino
2013 Ghemme Chiosi dei Pomi
2016 Nebbiolo
1998 Ghemme magnum
2013 Ghemme Riserva Costa del Salmino magnum
2013 Ghemme Chiosi dei Pomi magnum
 

matage

Medlem
Kom in på PK-huset och hade helt glömt bort vad jag skulle dit å göra...
Eftersom minnet inte kom tillbaka så landade följande i påsen på ren impuls:
- Alain Voge Saint-Peray Ongrie 2017
- Kershaw Clonal Selection Elgin Pinot Noir 2018
- Heredia Vina Tondonia -07 (Magnum)
- The Butcher White Cuvee (ren nyfikenhet)

Jag hoppas att det var nåt av ovanstående jag tänkte köpa för jag vet fortfarande inte varför jag åkte in dit...
 

The Wall

Medlem
Kom in på PK-huset och hade helt glömt bort vad jag skulle dit å göra...
Eftersom minnet inte kom tillbaka så landade följande i påsen på ren impuls:
- Alain Voge Saint-Peray Ongrie 2017
- Kershaw Clonal Selection Elgin Pinot Noir 2018
- Heredia Vina Tondonia -07 (Magnum)
- The Butcher White Cuvee (ren nyfikenhet)

Jag hoppas att det var nåt av ovanstående jag tänkte köpa för jag vet fortfarande inte varför jag åkte in dit...
Och när du väl kommer på vad du ursprungligen hade där att göra är det bara att bege sig tillbaka.:)
 
Toppen