Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

LeChat

Medlem
97D5D990-E959-4073-841F-862BDD0D8C46.jpeg

Mer Fontodi! Nu 2017. Fast har även köpt en omgång till av 2016. Och ytterligare en låda med 2017 är på väg in från auktionsköp.:rolleyes:
Ca 200:- flaskan på auktion blir ju 50:- mindre än vad SB tar. 2016 är iofs en starkare årgång generellt, men 2017 Fontodi CC har fått ett par fina omdömen på CT.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag fick höra att de är slut när jag provade så hoppas inte det är privatimport.
Nej jag fick detsamma för 3 veckor sen. Kändes som att de enbart ger deras guldkunder om så vore fallet att Oscaro fick sina efter en förfrågan den 3.e Juni.
 
Nej jag fick detsamma för 3 veckor sen. Kändes som att de enbart ger deras guldkunder om så vore fallet att Oscaro fick sina efter en förfrågan den 3.e Juni.
Jag misstänker också att det kan vara så, jag registrerade en privatimport den 4 Juni och fick svaret att den var slut.
 
Trådskapare
A
Fy fan vad man blir less.. alltid de där jävla vinunic och deras guld klubb...

Den gick jag ur för ett antal år sedan. De hoppade över mig vid tilldelning av DRC. Jag påpekade det och att jag inte var intresserad av att betala för ett riggat lotteri. Vid avslut så hade jag 11 månader kvar på medlemskapet vilket brann inne utan vidare kommentar.
 

Johan L

Medlem
Få butiksanställda är så snabba med kniven som Systembolagets. Tror (eller gissar) att de blir skolade tidigt i konsten att skära sönder kartonger.

De skär bara sönder lådorna när de ska plocka ut i butik. Lådorna på lagret är inte uppskurna. Vill man ha en hel låda är det bara att fråga så hämtar de från lagret. I det här fallet är det ju en beställning så då är det inga butiksanställda som plockat med dem.
 
Trådskapare
A
Vad är skillnaden mot den ¨vanliga¨?:)

Har inte fått hem dem ännu men om de följer vanliga "collection" så är de degade senare och naturligtvis lagrade hos Krug. Finns väl också Stored at Krug som väl ska vara deggade tidigare (inte sett själv men "vinkamrat" berättade att han köpt i Andorra)
 
Last edited:
Trådskapare
A
De skär bara sönder lådorna när de ska plocka ut i butik. Lådorna på lagret är inte uppskurna. Vill man ha en hel låda är det bara att fråga så hämtar de från lagret. I det här fallet är det ju en beställning så då är det inga butiksanställda som plockat med dem.

Det stämmer inte helt, Beställde Cristal 12 som skurits upp vid leverans. Vet inte varför men hon som lämnade bekräftade att dessa två lådor öppnats i butik.
 

Johan L

Medlem
Det stämmer inte helt, Beställde Cristal 12 som skurits upp vid leverans. Vet inte varför men hon som lämnade bekräftade att dessa två lådor öppnats i butik.

Det skulle kunna vara så att de på dyra produkter i individuella boxar vill dubbelkolla att det är rätt flaska i (alternativt kontrollera att plombering är obruten) för att inte luriga kunder ska kunna komma tillbaka och hävda att det var fel flaska i och begära pengar tillbaka. I sådana fall kanske knivanvändandet gått av bara farten, kan inte komma på någon anledning för dem att skära upp lådor annat än att det går fortare att öppna så.
 

Stefan B

Medlem
Fy fan vad man blir less.. alltid de där jävla vinunic och deras guld klubb...
Jag är inte medlem i deras klubb men kunde ändå beställa. De gånger jag har beställt via privat import så har jag mailat dem först för att kolla att det jag vill ha och antalet flaskor finns hemma (känns onödigt att lägga en förfrågan och bortkastad tid om det finns risk att den ändå inte kommer gå igenom). Då bekräftar dem att det är ok att göra privat import och på hur många flaskor. Sedan ber dem även att jag mailar systembolagets ordernr till dem direkt så fort jag har det så att de kan koppla det och hålla koll på att det var min order. Jag tror det är denna process de föredrar.
 
Toppen