Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

OdeVin

Njutare
Även Jeb Dunnuck har satt 100 poäng!
Gällande priset så tar många av dom internationella sidorna runt 90 euro och är slutsåld i stort sett överallt..
kunde inte låta bli så det blev 2 lådor.

Har egentligen redan för mycket BdM 15 och 16 men kunde inte låta bli att ta 4 flarror. Har Pianrosso 15 både vanlig och Riserva. Som sagt bra pris!
 

Kaptenen

Medlem
Hade bestämt mig för att inte köpa 2016 BdM eftersom jag handlade väldigt mycket av 2015. Men den här blev jag sugen på och försökte beställa, men... slut hos leverantören. Kanske en vink...:rolleyes:
Jag köpte också en del -15 och det går givetvis inte att springa på alla bollar men jag tror att Brunello -15 och -16 är just två bollar som man om 10 år kommer vara tacksam för att man faktiskt sprang på.

https://www.jamessuckling.com/wine-tasting-reports/brunellos-greatest-vintages-ever-2016-2015/
 

LeChat

Medlem
AF869E76-9288-48CF-ADF9-06876CDD4EDD.jpeg

Gillar Faiveley och tycker att även enklare bourgogner från Gevrey Chambertin kan vara bra. Så kunde inte motstå några flaskor 2018 Faiveley Gevrey-Chambertin Vieilles Vignes.

Mina champagneglas från Lehmann har blivit fula och lite vitaktiga i glaset, vilket fick mig att nappa på ett bra erbjudande på Riedels Veritas för 415:- för ett 2-pack. Köpte 6 st.
 

Mexikanaren

Medlem
Skiftade om hela min källare efteråt! Så istället för att köpa 3-6 per flaska så kör jag variation och dyrare rackare. :)
Speciellt 2016 brunellos kan det kanske vara lite svårt att hålla fingrarna borta från. Med tanke på vilka positiva reaktioner både 2015 och 2016 fått internationellt
 

BallyJ

Medlem
Efter att ha druckit en fantastisk 2012 Hebrart Rive Gauche Rive Droite kunde jag inte hålla mig utan beställde hem dessa:
6 x 2013 Hebrart Rive Gauche Rive Droite
6 x 2015 Hebrart Noces de Craie Ay
Har även några 2012 Rive Gauche Rive Droite på ingång.
20E64298-717E-4763-89C8-66345CF03D13.jpeg
 

OdeVin

Njutare
Efter att ha druckit en fantastisk 2012 Hebrart Rive Gauche Rive Droite kunde jag inte hålla mig utan beställde hem dessa:
6 x 2013 Hebrart Rive Gauche Rive Droite
6 x 2015 Hebrart Noces de Craie Ay
Har även några 2012 Rive Gauche Rive Droite på ingång.
Visa bifogad bild 23364

Får man fråga var du köpte?
Har en av två 2013 Hebrart Rive Gauche Rive Droite kvar och skulle gärna ha fler, inte minst 2012.
Edit såg svaret nu
Edit Edit fast 2012 verkar inte finnas där, var hittade du den?
 
Last edited:
Toppen