Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Mexikanaren

Medlem
Lite Georg Breuer och Massolino som uppvärmning inför imorgon!
20210519_105200.jpg
 

Vera Wind

In vini veritas?
Idag kom det både snygga glas (tack @Helen ) och så hade jag tur och hittade några flaskor Clos Cibonne Cuvée Caroline på min lokala butik! Någon som ångrat sin beställning kanske? Jag förbarmade mig gärna över dem.
IMG_20210519_203617.jpg

Domaine de Montcalmès köpte jag efter nyhetsutskick från Johan Lidby vinhandel. Visst måste den tåla att ligga ett tag?
 

OdeVin

Njutare
Denna åkte med igår. Synd man missade erbjudandet på 400 kr billigare på Vivino men men..
Någon här som var på eventet på Ulfsunda o prövat den?
wOkCl3u.jpg

Vill ju inte strö salt i såren men lyckades norpa de två sista på Vivino efter tipset här i forumet
 

Sebran

Medlem
Någon annan som fick sin order Gonon St Joseph 2019 makulerad idag? Vinet släpptes igår och jag hängde på låset och klickade hem 2 flaskor så snabbt jag kunde, men idag fick jag det tråkiga SMSet att varan är slut och min order makulerad :(
 

matage

Medlem
Såg att lokala bolaget fått in en laddning på 60-talet Clos Cibonne Cuvée Caroline men intressant nog fanns ingen på hyllan eller ens en etikett där de borde stå.
Efter att ha fått hjälp lokaliserades tre flaskor gömda i en utdragslåda under nyhetshyllan och efter ytterligare lite pustande och stånkande gick de ut på lagret för att leta fram tre till med kommentaren "..det kommer ju inte bara in några lådor på lagret så det är ju mycket att gå igenom....."

Fick känslan av önskemål att jag borde varit en snäll kund och nöjt mig med de tre de "hittat" åt mig.
Världens bästa kundservice... men jag ska väl vara nöjd som kunde fylla på med 6 flaskor till slut
 
Toppen