Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Mexikanaren

Medlem
Köpte min på Bolaget till visst överpris men var ju intresserad av att testa!
Plus att man fick ju faktiskt en smäcker trälåda till den med :rolleyes:

20210614_114956.jpg
 

Mexikanaren

Medlem
För den som är lite sugen på J.J Prüm Riesling Wehlener Sonnenuhr Kabinett 2019 som släpps på Bolaget 31 Augusti (preliminärt, enligt Tryffelsvinet själva) för 319:-/flaska så finns de även tillgängliga på Weinfurore för €26.69/flaska vid köp av 6 i detta nu
Även 2019 Spätlese och Auslese finns tillgängliga från samma vingård. Även Bernkasteler Badstube Kabinett 2019 för en lite billigare peng om man nu är intresserad av den.

Det jag egentligen ville tipsa om var att de även har Prüms Graacher Himmelreich Kabinett 2019 Magnum vilket jag själv beställde hem 2 flaskor av och kan tänka mig att det finns fler här som skulle tycka den är intressant.

@Johan Blom
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
För den som är lite sugen på J.J Prüm Riesling Wehlener Sonnenuhr Kabinett 2019 som släpps på Bolaget 31 Augusti (preliminärt, enligt Tryffelsvinet själva) för 319:-/flaska så finns de även tillgängliga på Weinfurore för €26.69/flaska vid köp av 6 i detta nu
Även 2019 Spätlese och Auslese finns tillgängliga från samma vingård. Även Bernkasteler Badstube Kabinett 2019 för en lite billigare peng om man nu är intresserad av den.

Det jag egentligen ville tipsa om var att de även har Prüms Graacher Himmelreich Kabinett 2019 Magnum vilket jag själv beställde hem 2 flaskor av och kan tänka mig att det finns fler här som skulle tycka den är intressant.

@Johan Blom
Man tackar för detta!
Precis när jag trodde jag köpt mitt sista för sommaren (låda Heidsieck Rose 08).. :oops:
 

rs14

Medlem
För den som är lite sugen på J.J Prüm Riesling Wehlener Sonnenuhr Kabinett 2019 som släpps på Bolaget 31 Augusti (preliminärt, enligt Tryffelsvinet själva) för 319:-/flaska så finns de även tillgängliga på Weinfurore för €26.69/flaska vid köp av 6 i detta nu
Även 2019 Spätlese och Auslese finns tillgängliga från samma vingård. Även Bernkasteler Badstube Kabinett 2019 för en lite billigare peng om man nu är intresserad av den.

Det jag egentligen ville tipsa om var att de även har Prüms Graacher Himmelreich Kabinett 2019 Magnum vilket jag själv beställde hem 2 flaskor av och kan tänka mig att det finns fler här som skulle tycka den är intressant.

@Johan Blom

SHIPPING DELAYED until Monday, June 21 due to heat, please contact us if urgently needed. Delivery service in Munich is not affected

Ett bra intiativ av handlaren. Brukar vara restriktiv med mina beställningar på sommaren när man inte själv har kontroll över viner som färdas runt på vägarna i trettiofem graders värme, för att sedan lastas om vid någon hub. Vem vet hur länge pallarna/kollin riskerar att bli ståendes i solen där.
 

Mexikanaren

Medlem
SHIPPING DELAYED until Monday, June 21 due to heat, please contact us if urgently needed. Delivery service in Munich is not affected

Ett bra intiativ av handlaren. Brukar vara restriktiv med mina beställningar på sommaren när man inte själv har kontroll över viner som färdas runt på vägarna i trettiofem graders värme, för att sedan lastas om vid någon hub. Vem vet hur länge pallarna/kollin riskerar att bli ståendes i solen där.

Ja jag såg det med. Skrev även med en notering till Weinfurore om att om de är osäkra på värmen så får de gärna vänta lite extra med att skicka vinet för min del då jag hellre får mitt vin lite senare än att få det värmeskadat
 

MarkusJ

Medlem
För den som är lite sugen på J.J Prüm Riesling Wehlener Sonnenuhr Kabinett 2019 som släpps på Bolaget 31 Augusti (preliminärt, enligt Tryffelsvinet själva) för 319:-/flaska så finns de även tillgängliga på Weinfurore för €26.69/flaska vid köp av 6 i detta nu
Även 2019 Spätlese och Auslese finns tillgängliga från samma vingård. Även Bernkasteler Badstube Kabinett 2019 för en lite billigare peng om man nu är intresserad av den.

Det jag egentligen ville tipsa om var att de även har Prüms Graacher Himmelreich Kabinett 2019 Magnum vilket jag själv beställde hem 2 flaskor av och kan tänka mig att det finns fler här som skulle tycka den är intressant.

@Johan Blom
Tittade hur mycket 2019-Riesling jag hade i CT, men tittade snabbt bort igen och plockade ihop ett 6-pack. Prüm var trots allt producenten fick mig att inse att Riesling är skitgott :)
 
Toppen