Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

grappa

Medlem
Var och köpte lite öl och hittade dessa på väg ut. Hade inga 2015 sedan tidigare och årgången lär vara bra.
20161118_174907[1].jpg
 

doda

Medlem
Jag har så klart funderat över förfalskning, problematiken som finns för alla som handlar med gamla viner. Jag drack Gaja 71 i somras som köptes på samma ställe. Absolut inget fel på den. Äkta vara. Har sett flera goda referenser om inköpsstället, men det finns säkert viner som passar dem som inte är ok. Tror inte att det medvetet säljer förfalskade viner.
 

matage

Medlem
Med tanke på att lördagen började med en bättre lunch på Bobergs så får det väl ses som ett uttryck av lysande karaktär och självbehärskning att bara få med sig en Selosse initial hem från PK-huset.

Att det också fanns en pale & dry och en small batch bourbon på kvittot talar vi tyst om ;)
 

Daniel A

Administratör
En styck 2014 Raveneau, Valmur hemtagen. Kommer gå.och sukta efter den i ett par år nu, rädd för att öppna för tidigt, men så jävla nyfiken att det kommer bli svårt att hålla fingrarna borta... Korkas säkert upp på fyllan, eller kanske dyker upp som en överraskning på en BYOB. ;)
DSC_1677.JPG
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Fyra lådor Vilmart från Franska Vinlistan: NV Grand Cellier, Grand Cellier d'Or 2011, Grand Cellier Rubis 2010 och Coeur de Cuvée 2007.
Var också tvungen att toppa upp lagret av Grand Cellier Rubis efter att ha sörplat i mig rätt rejäla mängder av den på vindagen och insett att jag har för få, och så slank det med en låda av 2011 Grand Cellier, jäkla bra den med!
 
Toppen