Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Tristan

Medlem
CdP-16 fortsätter att expandera i källaren så kompenserar med lite italienskt. 2-3 flaskor per årgång känns lagom för lagringsobjekten.
 

Attachments

  • IMG_3808.JPG
    IMG_3808.JPG
    66,3 KB · Visningar: 350

n_micke

Medlem
Barbaresco Livio Pavese, Borgogno Barbera d'Alba Superiore, tidigare testade. Gillade skarpt så fick bli ny order på dessa samt en flaska utav Tanca Farrà Alghero. Inget alltför exklusivt men hoppas på goda upplevelser :)
Citerar mig själv då jag hämtade ut dessa idag.

Är det någon med stort intresse och för mycket fritid som skulle kunna plocka ihop ett roligt italienskt vinpaket som "finns i lager" på SB? Sådär runt en tusenlapp totalt och gärna mer än 1.5 flaska :)
 

Wintermute

Medlem
Citerar mig själv då jag hämtade ut dessa idag.

Är det någon med stort intresse och för mycket fritid som skulle kunna plocka ihop ett roligt italienskt vinpaket som "finns i lager" på SB? Sådär runt en tusenlapp totalt och gärna mer än 1.5 flaska :)
Känns som ett ämne för en helt ny tråd! En tråd som jag kommer att följa tills huset är fullbelånat!
 

grappa

Medlem
Lite gott och blandat.
Stolpman Estate Grown Roussanne 2016, alltid intresserad av dessa druvsorter.
Christman IDIG GG 2017, 2013 var kanonbra, denna lär vara bättre.
Domaine Santa Duc Clos Derriere Vieille 2016, stabil producent. Saknar fortfarande deras Prestige des Hautes Garrigues som jag inte sett på länge.
Rust en Vrede Estate Grown Cabernet Sauvignon 2016.
 
Toppen