Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

ChristianB

DipWSET
Plockade änligen hem en privatimport som jag väntat på:

6 flaskor av 2012 Louis Jadot "Les Boucherottes" (privatimporten).
2 flaskor 2012 Billaud-Simon Chablis 1er Cru "Montée de Tonnerre".

Jag får bara tre av den röda Bggnen för tre ska mina föräldrar ha, men av totala fem flaskor så ska fem stycken till källaren! Måste se till att jag har schysst Chablis till 2020-talet! :D
 

MD

Medlem
Plockade änligen hem en privatimport som jag väntat på:

6 flaskor av 2012 Louis Jadot "Les Boucherottes" (privatimporten).
2 flaskor 2012 Billaud-Simon Chablis 1er Cru "Montée de Tonnerre".

Jag får bara tre av den röda Bggnen för tre ska mina föräldrar ha, men av totala fem flaskor så ska fem stycken till källaren! Måste se till att jag har schysst Chablis till 2020-talet! :D

Har du provat 2010 Louis Jadot Les Boucherottes som finns på magnum? Magnum är inte så tokigt om du har tänkt att lagra ett tag...
 

ChristianB

DipWSET
Har du provat 2010 Louis Jadot Les Boucherottes som finns på magnum? Magnum är inte så tokigt om du har tänkt att lagra ett tag...
Nej, det har jag inte gjort, kanske borde göra det... Att det blev just den här beror mest på att jag drack viner från vingården i höstas och gillade det. Nu dök det upp en möjlighet att köpa hem några flaskor av Louis Jadot's vin så då fick det bli det märket. Tror det var Chatêau de Meursault som hade gjort vinet jag provade i höstas. :)
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Plockade änligen hem en privatimport som jag väntat på:

6 flaskor av 2012 Louis Jadot "Les Boucherottes" (privatimporten).
2 flaskor 2012 Billaud-Simon Chablis 1er Cru "Montée de Tonnerre".

Jag får bara tre av den röda Bggnen för tre ska mina föräldrar ha, men av totala fem flaskor så ska fem stycken till källaren! Måste se till att jag har schysst Chablis till 2020-talet! :D

Är det samma Montée de Tonnerre som vi drack 88:an av på magnum för dryga veckan sen?
 

ChristianB

DipWSET
Är det samma Montée de Tonnerre som vi drack 88:an av på magnum för dryga veckan sen?
Nej, det är en annan producent. Kanske inte håller på de här lika länge dock, men planen är 10 år. Ska försöka köpa lite i taget så att man kan ha det på lager!
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Inte Krug 1988 direkt, men nästan: Jag köpte en blandlåda Bordeaux (rött, vitt, rosé) 6 flaskor http://systembolaget.se/79533 för snuskigt billiga 294 kronor, sänkt från 750. Hur fel kan det bli?

Eh, för 49:- flaskan istället för 125:- flaskan så bryr jag mig inte så mycket om det skulle visa sig vara tråkigt vin som på sin höjd duger till pizzan, så jag klickade iväg en beställning direkt! Tack för tipset!
 

merlotsmile

Medlem
Inte Krug 1988 direkt, men nästan: Jag köpte en blandlåda Bordeaux (rött, vitt, rosé) 6 flaskor http://systembolaget.se/79533 för snuskigt billiga 294 kronor, sänkt från 750. Hur fel kan det bli?
Tror att det blivit just fel :D. På leverantörens hemsida står att lådan är sänkt till 612 kr :D
http://www.rlwines.se/viner/frankrike/chateau-la-freynelle-blandlåda-2013-17994199
Så man kanske skall passa på att beställa innan systemet upptäcker sin miss :eek:
 

perpro

Medlem
Jag kör ju en script lite då och då och dumpar alla priser i en databas. Man har aldrig kunnat se prissänkningar i beställningssortimentet. Efter den här Roséchampagnen Chanoine (?) för en hundralapp började jag söka efter sänkningar. Hade mer ambitioner, men när vininfo.org gjorde det mesta lade jag ner att göra en offentlig sida.
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Beställde mer Sauternes 2011: Château Rieussec, har börjat gilla sött vitt vin på äldre dar:)
och mer till källaren:
2011 Cornas Les Vieilles Vignes Alain Voge
2012 Gigondas Les Hautes Garrigues Domaine Santa Duc
2011 Tito Zuccardi
2010 Viña Pedrosa Reserva
2012 Dumol Russian River Syrah
 

Per Stade

Lege artis
Jag kör ju en script lite då och då och dumpar alla priser i en databas. Man har aldrig kunnat se prissänkningar i beställningssortimentet. Efter den här Roséchampagnen Chanoine (?) för en hundralapp började jag söka efter sänkningar. Hade mer ambitioner, men när vininfo.org gjorde det mesta lade jag ner att göra en offentlig sida.

Har du några fler tips på bra prissänkningar?
Helst då lite bättre viner.;)

Tack för tipset. Finns det något sätt att se nu för tiden när varor på bolaget prissänks? Fanns som ett sökkriterium förr.


Ja det var en mycket trevlig funktion, som jag saknar djupt. :deprimerad: Köpte bl.a en låda Jaquesson Avize 2000 och två lådor Frank Bonnville 2002 som var nedsatta. Det har jag aldrig ångrat.
Generellt var prissänkningen 20%.
 
Toppen