Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Mattias Schyberg

Administratör
Jag ser det så här:
Köpstopp
0 flaskor = vad jag säjer till frun att det betyder och ev min förnuftiga del av hjärnan.
10-20 flaskor = att jag bara köper sånt som är bra pris, måste ha och viner man inte får missa.
Här ingår också webblanseringar och ev auktionsfynd.
Nu bekräftar du mitt resonemang igen! :)
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Finns sökfunktionen "nedsatt pris" fortfarande på SBs hemsida? Jag kan inte hitta den, men å andra sidan är det inte mycket som jag hittar på den nya sidan. Var kan man annars hitta information om flaskor som har blivit nedsatta?

Nej, den finns inte kvar, men jag satte ihop ett script som listar alla prissänkningar från juli till senaste släppet. Det går att läsa i tabellformat här, Monopolbolaget API.
 

epeb

Medlem
Lite gott blandat på ingång till att lysa upp i höst och vintermörkret som kommer allt snabbare:(
2007 Ch. La Grave, Pomerol
2006 Ch. D’Angludet. Margeaux
2001 Ch. Moulinet, Pomerol
2000 Tenuta di Seste, Brunello
1998 Ch. du Tailhas , Pomerol
1997 Ch. Cos Labory, St Estephe
1995 Ch. Montus Prestige, Madiran
1994 Ch. Magdelaine, St Emillion
1988 Ch. Petit Eglise , Pomerol
1966 Ch. La Grace de Dieu St Emillion
 

matage

Medlem
Sitter också med våndan om Philipponnat BdN... Jag har ju ingen plats kvar... Mina Espirit står på golvet i arbetsrummet och mina Comtes 06 borde vara på ingående snart :/
Men jag har ju dåligt med BdN...


Och idag hämtade jag ut 2 st Moulin Touchais -97
Jäkla märkligt på SB's hemsida för övrigt när produkter står som beställningsvara och så får man inte veta att de är slut förrän man försöker beställa dem (Touchais -71)
 

magnum

Epernay, Frankrike
Sitter också med våndan om Philipponnat BdN... Jag har ju ingen plats kvar... Mina Espirit står på golvet i arbetsrummet och mina Comtes 06 borde vara på ingående snart :/
Men jag har ju dåligt med BdN...


Och idag hämtade jag ut 2 st Moulin Touchais -97
Jäkla märkligt på SB's hemsida för övrigt när produkter står som beställningsvara och så får man inte veta att de är slut förrän man försöker beställa dem (Touchais -71)
Vad är det märkliga med det?
 

mattsson

Medlem
Vad säger ni? Köpa lite nyheter från Fr Vinkompaniet eller philipponnat 08?
Får bli en låda blandat Minna VY 06 och Les Copines eller ett par Philipponnat?
Har ingen erfarenhet alls av alternativen.
Tacksam om ni någon vill hjälpa en vin-vän i godishyllan :) har faktiskt dåligt med champagne så det lockar kanske desto mer?
 

matage

Medlem
Vad är det märkliga med det?
Många beställningsvaror står ju som "slut hos leverantör" redan i listningen, men MT-71 var första gången där allt ser OK ut tills man klickar på skicka beställningen och då får beskedet att den inte finns.

Med andra ord inväntar SB inte svar från leverantören om detta utan har redan i sina system att varan inte finns tillgänglig - så varför inte ange det i produktlistningen direkt?
Men det vore ju kundservice ;)
 

magnum

Epernay, Frankrike
Många beställningsvaror står ju som "slut hos leverantör" redan i listningen, men MT-71 var första gången där allt ser OK ut tills man klickar på skicka beställningen och då får beskedet att den inte finns.

Med andra ord inväntar SB inte svar från leverantören om detta utan har redan i sina system att varan inte finns tillgänglig - så varför inte ange det i produktlistningen direkt?
Men det vore ju kundservice ;)
Sorry! Jag försökte vara lite rolig.... Tycker det är ofta som något är fel i saldon och liknande.
 

BraVin

Leverantör
Säger bara Suck!! BraVin Sverige AB som inte orkar ändra årgång i leverantörsportalen som tar ca 1 sek, och låter sina kunder få fel info om vilken årgång DE har i lager...
Hej!
Mitt namn är Anne Johanne och jag driver BraVin. Jag förstår till fullo att du blir besviken när du får fel vin - det blir jag också när jag beställer och får fel. Det handlar inte om att jag inte orkar ändra årgång. Jag kan självklart ha glömt ändra årgången i det här fallet, men det är tyvärr inte alltid lika självklart när en årgång är slut och när den nya årgången rullar ut. Jag försöker inte alls bortförklara mitt ansvar, men det är inte alltid jag har 100% kontroll på lagersaldo och årgång. Det är en krånglig historia, men hur som helst är det mitt ansvar. Tråkigt för kunderna (och mig) när det blir fel, men jag försöker vara noggrann med att uppdatera både på bravin.se och Systembolagets register. Jag misslyckades den här gången, men jag missar inte för att jag är lat. Tackar för att du tar upp problemet i forumet så att jag i framtiden blir mer noggrann med uppdateringar.
 

MD

Medlem
Jag ser det så här:
Köpstopp
0 flaskor = vad jag säjer till frun att det betyder och ev min förnuftiga del av hjärnan.
10-20 flaskor = att jag bara köper sånt som är bra pris, måste ha och viner man inte får missa.
Här ingår också webblanseringar och ev auktionsfynd.

Jag har ju utropat köpstopp för hela 2015... 235 flaskor ligger notan på så här långt och det kan hända mycket på 2,5 månader, tyvärr.:eek:
 

tobbe81

Medlem
Då börjar vi veckan med att mottaga två lådor från caviste`s senaste släpp
12074556_10156141620290008_7068866374288932789_n.jpg
 

Emvima

Medlem
Någon som har testat dessa prissänkta viner?
Från 209 kr till 99 kr
August Kesseler N Pinot Noir 2011,

Från 479 kr till 199 kr
August Kesseler Rüdesheim Berg Schloss Riesling Erstes Gewächs, 2011
Jag beställde Pinoten 09.08 i fredags, fick besked idag att produkten har utgått.
 
Toppen