Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Pnilsson76

Medlem
Jag fick hem en laddning med E & M från Tyskland för ett par veckor sedan, 2019 av Basis och Liaisons, pris inkl frakt (samt 15% rabatt) 130 kr/fl respektive 185 kr/fl. Beställde en fredageftermiddag och fick vinerna hem till dörren tisdag fm veckan efter.
Från weinfuore.de ?
 

mackan92

Medlem
Jag fick hem en laddning med E & M från Tyskland för ett par veckor sedan, 2019 av Basis och Liaisons, pris inkl frakt (samt 15% rabatt) 130 kr/fl respektive 185 kr/fl. Beställde en fredageftermiddag och fick vinerna hem till dörren tisdag fm veckan efter.
Hunnit testa 19? Hur står den sig mot 18 som i sig var fantastisk!
 

Sonderlese

Medlem
Jag fick hem en laddning med E & M från Tyskland för ett par veckor sedan, 2019 av Basis och Liaisons, pris inkl frakt (samt 15% rabatt) 130 kr/fl respektive 185 kr/fl. Beställde en fredageftermiddag och fick vinerna hem till dörren tisdag fm veckan efter.
Får man be om rabattkod?
 

Skrutt

Medlem
Nej, inte hunnit testa ännu. Inom kort hoppas jag. Liaison har jag höga förväntningar på eftersom frukten avsedd för toppvinerna gick till denna istället eftersom man valde att inte göra de andra detta året.
Du syftar säkert på Buntsandstein och Buntsandstein Ida. 2019 Muschelkalk har jag själv beställt.
 

Per Stade

Lege artis
Cavarosa wine har kampanj nu. Bland annat har de champagne Michel Arnould, vars toppcuvée Memoire de Vignes varit en favorit hos oss sedan årgång 2002.
Före jul köpte vi hem och provade årgång 2013, som vi faktiskt tyckte mindre bra om än Cuvée Extra Brut.
Bra priser men använder tyvärr Best transport, vilket ställer till lite problem. De kör ju, som tidigare har diskuterats på forumet, inte till alla orter i Sverige.
 

rnnbck

Medlem
Vet inte om det ska räknas till Deals men extrabrut.dk har ni fått hem en batch Pinot Noir och Liaison från Enderle&Moll från både 2018 och 2019.
ca 190 kr/fl för den enklare varianten vid köp av en låda. Fri frakt också.
Slog till på en låda Liaison 2019. Verkar ju som dom tippat i en hel del druvor från bättre lägen i 19-årgången pga frost. det frestar ju lite extra.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det är sjukt att priserna kan fortsätta upp på den. Senast jag köpte 2008 från SB kostade den 1424:-.
Ja galet. Köpte LK edition vid 1599 och sålde när jag såg priserna på Bukkan.
Som tur är hann man ju med båten förra året och köpte vanliga etiketten för 1099 flaskan.. så jag har mina på torra land. Men framåt blir det att söka sig utomlands för dompa. :)
 

magnum

Epernay, Frankrike
Ja galet. Köpte LK edition vid 1599 och sålde när jag såg priserna på Bukkan.
Som tur är hann man ju med båten förra året och köpte vanliga etiketten för 1099 flaskan.. så jag har mina på torra land. Men framåt blir det att söka sig utomlands för dompa. :)
Hur mkt gick den för på auktionen?
 
Toppen