Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

DRC från Vinunics guldklubb

Nån mer som blivit ombedd om att lägga om sin order pga felaktigt pris?
Verkar som Vinunic inte kan svensklagstiftning och systembolagets jurister ska prata med de
 
Felaktigt pris (förra årets pris låg tydligen inne i deras system) bara det att ordern är accepterad både från mitt o deras håll vilket gör att ett avtal är ingånget.
Något vinunic nu vill häva för att få in mer pengar
 
Tror jag du har helt rätt i så David förlorar nog slaget mot Goliat.
Juristerna hoppas mer gör ett klargörande om hur reglerna ser ut o attvinunic inte tror att man kan göra saker helt som man känner för.
 

Fred

Medlem
Förstår inte riktigt problemet. Det framgår tydligt av mailet vilka priser som gäller för den specifika årgången. Att sen Vinunic eller systembolaget prissätter fel i offerten är tråkigt men fel kan uppstå. Jag skulle vara väldigt restriktiv med att framföra klagomål och än mindre driva någon form av ärende gentemot importören. Den som väljer att göra det och gärna vill dricka DRC eller Sassicaia i framtiden kan nog räkna med att få inhandla dem på andrahandsmarknaden istället för på allokering hos Vinunic.
 

ZQT

Medlem
Förstår inte riktigt problemet. Det framgår tydligt av mailet vilka priser som gäller för den specifika årgången. Att sen Vinunic eller systembolaget prissätter fel i offerten är tråkigt men fel kan uppstå. Jag skulle vara väldigt restriktiv med att framföra klagomål och än mindre driva någon form av ärende gentemot importören. Den som väljer att göra det och gärna vill dricka DRC eller Sassicaia i framtiden kan nog räkna med att få inhandla dem på andrahandsmarknaden istället för på allokering hos Vinunic.
+1, fattar inte alls diskussionen. Årets (korrekta) priser stod både i det initiala mailet och allokeringsmailet - vill man tjafsa med Vinunic för en sån struntsak så kan man nog räkna med allokering därefter.
 
Det handlar om större saker än pengar.
Vad hade vi haft för aamhälle om ingånga avtal hela tiden skulle brytas upp för att ett företag vill ha mer betalt?
I DRC problematiken finns absolut just problrmet i att bli "stämplad" som bråkstake hur mkt rätt man än har.
Det är inte min ensak att se till att företag har "rätt" pris.
Lika lite som om ICA har fel pris på en annonsvara.
 

ZQT

Medlem
Det handlar om större saker än pengar.
Vad hade vi haft för aamhälle om ingånga avtal hela tiden skulle brytas upp för att ett företag vill ha mer betalt?
I DRC problematiken finns absolut just problrmet i att bli "stämplad" som bråkstake hur mkt rätt man än har.
Det är inte min ensak att se till att företag har "rätt" pris.
Lika lite som om ICA har fel pris på en annonsvara.
Ingen tvingar dig att köpa något, varesig på ICA eller via Vinunic. Sluta gnäll
 

lukastollig

Pudelfantast
Ingen tvingar dig att köpa något, varesig på ICA eller via Vinunic. Sluta gnäll
På Ica går de 99% av gångerna med på att ge de lägre priset om det är felskyltat i affären dock. Jag kan hålla med principiellt om att det skriftliga avtalet borde gälla men kommer inte bråka om det.
 
Toppen