Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fear and loathing in Kalmar - Finewines.se tar över Postgatan

Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Underbart!
Detta här skriver man sig upp på, med parantes, har något jobb i Canada som lurar, men går väl att skjuta på.

Får vi roliga hattar denna gång?
Härligt, du är uppskriven på listan!

-Och ja, du ska få en hatt, men bara för att du är så tystlåten och timid så de andra ska se var du är någonstans.
 

rs14

Medlem
Ska jag sätta +1 på dig Rickard? -Tänker att du tar med Stefan eller sambon?

Ja, det skulle du nog kunna göra. Sätt upp en till bara. En av dem följer med stor sannolikhet med - Ska kolla med Marie först. Stefan drar till Kuba/Jamaica i morgon så jag får ta det när han kommer hem - men han säger sällan nej när det kommer till mat och dryck :)
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Kul, anmälningarna strömmar in här och via PM.
Återkommer med lista på vilka vi är så här långt men jag har 22 prelbokade på så endast 10 platser kvar.
Vore ju kul om någon av våra eminenta skribenter ville komma ping @Innertällmo Bryggeri och @Omar Khayyam
Stockholmssektionen är än så länge underrepresenterade så där får vi dra alla i svansen!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag är på!

Frugan kommer följa med och kan möjligen fylla ut en plats vid akuta behov, men vill nog helst bara till Kiaaahlmaaaa!

Ni som inte har bra koll på staden. Se följande språkguide:

Visa bifogad bild 11495
Frun är nu helt på rörande middagen med tanke på att det blir många andra respektive som kommer med. Fredagen i Fritzls källare avstår hon dock med bestämdhet, men jag deltar så klart och blir gärna piskad av champagnemaffian! :D
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Frun är nu helt på rörande middagen med tanke på att det blir många andra respektive som kommer med. Fredagen i Fritzls källare avstår hon dock med bestämdhet, men jag deltar så klart och blir gärna piskad av champagnemaffian! :D
Även jag tar med chefen, var lite av ett villkor för att jag skulle få leka vinprovning en hel helg! :)
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Här går det undan! Bäst att boka in sig omedelbums så man inte går miste om detta. Är nog lugnast att (åtminstone preliminärt) boka in Linda oxå. Har dock svårt att tro att hon skulle säga nej.
Kul att du är hemma då!

Tre platser kvar, fantastiskt roligt att vi fyller en hel krog med bara forumfolk! :)
 
Kul, anmälningarna strömmar in här och via PM.
Återkommer med lista på vilka vi är så här långt men jag har 22 prelbokade på så endast 10 platser kvar.
Vore ju kul om någon av våra eminenta skribenter ville komma ping @Innertällmo Bryggeri och @Omar Khayyam
Stockholmssektionen är än så länge underrepresenterade så där får vi dra alla i svansen!
Ja, hade varit mycket trevligt, och har varit föremål för lågintensiv förhandling de senaste dygnen - med det starka argumentet att jag faktiskt borde besöka släkten i Kalmar just den helgen - starkt och hedervärt argument som rönte framgång ända fram till dess att sonen försynt påpekade att vi har bokat skidhelg med hans bästa kompis den helgen... jag försökte med en enkel ekvation: kärnfamiljen + skidor < släkt + kaaalmar + "årsmöte i föreningen".
Borde hållt mig till storyn om släktingarna, alternativt nämnt "årsmötet i föreningen" redan från början. Fick såklart frågan: "vilken förening? Du är väl inte med i någon förening?". #förhandlingsteknik #ingaskidornästaår
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Ja, hade varit mycket trevligt, och har varit föremål för lågintensiv förhandling de senaste dygnen - med det starka argumentet att jag faktiskt borde besöka släkten i Kalmar just den helgen - starkt och hedervärt argument som rönte framgång ända fram till dess att sonen försynt påpekade att vi har bokat skidhelg med hans bästa kompis den helgen... jag försökte med en enkel ekvation: kärnfamiljen + skidor < faster + kaaalmar + "årsmöte i föreningen". borde hållt mig till storyn om släktingarna, alternativt nämnt "årsmötet i föreningen" redan från början. Fick såklart frågan: "vilken förening? Du är väl inte med i någon förening?". #förhandlingsteknik #ingaskidornästaår
AJ, skidhelg. Den är svår att slingra sig ur. ;)
-Blir det lyckat kanske det blir ett årligt event så chansen kommer åter :)
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Nu kom en anmälning till så jag gör en liten sammanställning.
Tre platser kvar men jag tror vi lugnt kan överboka oss på några platser för det lär bli en hel del hit och dit innan vi är framme i februari. Då vi är ett "intimt" sällskap kan det kanske även finnas lite vingelutrymmen på platserna från Postgatans sida.

Såhär långt har vi på listan;

Återkommer lite längre fram med info om hotellpaketet och nogrannare uppstyrning.
 
Det ska bli trevligt att få lite fler ansikten på medlemmarna. Även om jag inte är någon flitig postare är jag en flitig läsare så det känns som om man känner en del av er redan. Jag ser även fram mot selosse rose, sist vågade jag bara smaka ca 1/2 cl efter all byteshandel. Tror inte det var tillräckligt för en rättvis bedömning. Jag ska även medföra ett glas @Emanuel!
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Det ska bli trevligt att få lite fler ansikten på medlemmarna. Även om jag inte är någon flitig postare är jag en flitig läsare så det känns som om man känner en del av er redan. Jag ser även fram mot selosse rose, sist vågade jag bara smaka ca 1/2 cl efter all byteshandel. Tror inte det var tillräckligt för en rättvis bedömning. Jag ska även medföra ett glas @Emanuel!
Ha ha, @Jonas Rydgren hade helt glömt bort glaset så det behöver du verkligen inte tänka på :)
-Kan väl också erkänna att vår sista rosesittning inte kanske var helt supervetenskaplig efter typ 12 bubbel och 20 rödpang samt fler bonusviner man kan minnas inklusive kanotskördad chardonnay från Tahiti... :D
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Bokar plats 30 / Bengt
Förfest eller ?
Fredag Göteborg C - Kalmar C första klass - vad kan gå fel ?
10:05 – 14:05 Restid 4:00 h 0 byten fr. 245:-
Lysande! Platsen är din!
Jag styr upp ett litet spontan-BYOB i Fritzl-källaren för alla som kommer på fredagen. Mer om det längre fram!
Och exakt, vad kan möjligtvis går fel med den här gästlistan :neej:
 
Toppen