Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fear and loathing in Kalmar - Finewines.se tar över Postgatan

Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Ohoy!

Då blev två av de nyligen vakanta platserna bokade av Lasse-norrland (känd från MINI-BYOB kalmar) med respektive så då har vi tre platser kvar till förfogande.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Lite info angående Hotell:

Vi har fått en deal på Hotell Hilda som ligger i anslutning till Postgatan och ni betalar 800kr/natt för dubbelrum om ni säger att ni ska på sittning på Postgatan när ni bokar.
Hilda har telefonnummer 0480-169 50. De har endast 12 rum så det skadar inte att vara ute i god tid.

För er som lovat er respektive guld och gröna skogar för att åka till Kalmar och därav behöver hotell med exta allt i form av SPA och what not så rekommenderar jag Clarion Hotell Packhuset som ligger vackert nere i hamnen. Telefon för bokning 0480-570 00

Ett annat hotell som ligger vackert beläget i slottsparken är Slottshotellet som ni når på 0480-88 260

Sist men inte minst i kategorin budget så finns hotell Svanen som ni når på 0480-255 60

Övriga hotell är Calmare stadshotell, hotell Witt och frimurarhotellet. Allt är nära i Kalmar så det spelar ingen roll vad ni bokar på så vis.

För er som kommer redan på fredagen tänker jag att vi kör litet spontan BYOB i min källare där alla som vill får ta med en flaska.
Jag fixar lite enklare tilltugg, glas och allmänt trevlig stämmning i källaren, tid kan vi ju bestämma när vi ser lite när folk anländer.

Kommer bli en bra helg det här! :)

Dottern har fixat rum på hotell Witt för 695.- per natt inkl en av Kalmars bästa bakfyllefrukostar. Måste mailbokas direkt till henne och nämn "finewines" för priset 695.-. Intresserade kan boka hos: Andrea.karlsson@firsthotels.se
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag dyker sannolikt upp även på fredagens byob om inte omständigheterna ställer till det. Önskemål om vintyp?
Valfritt så nu ska jag inte påverka åt något särskilt håll men det lär ju bli en del bubbel ;)
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-Vill även redan nu passa på att strängt sätta ner foten angående bonusviner, bonus-bonusviner och bonus-bonus-bonusviner.

Sist höll vi på att drunkna i bonusviner och eftersom vi lär komma igång lite senare denna gången vill jag inte att vi ska hamna i en situation där vi har fler flighter än vad vi hinner med med äran i behåll för dag 2 :D

Undantag för bonusviner görs endast för knakelibrakviner som man "bara inte kunde motstå att ta med " samt viner där druvorna fraktats med kanot innan vinifiering.

-Men nu vet jag ju att forumsmedlemmarna är en disciplinerad och skötsam skara så säger man en flaska så blir det ju det.
 
Toppen