Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fear and loathing in Kalmar - Finewines.se tar över Postgatan

Mats

Gone todash....
Sätt upp mig på listan också! Tänkte först "Fan vad trevligt det låter men det är ju bubbelmaffian så då är det ju inte lönt för mig som aldrig förstått bubbelvin att komma", men träning och utmaningar är ju vägen framåt så det är väl bara att bita ihop, sniffa och svälja och ta det som en sann FWare!
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Sätt upp mig på listan också! Tänkte först "Fan vad trevligt det låter men det är ju bubbelmaffian så då är det ju inte lönt för mig som aldrig förstått bubbelvin att komma", men träning och utmaningar är ju vägen framåt så det är väl bara att bita ihop, sniffa och svälja och ta det som en sann FWare!
Duly noted!
Det är fint att du kämpar :)
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag måste dessvärre frånsäga mig min plats. :(
Ajdå, trist!
-Nu var vi ju trots allt överbokade med en näsa så då är vi nere på rätt antal igen.

SKall få besked om deal på hotell i nästa vecka så då återkommer jag med lite info till er andra så ni kan boka.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Ajdå, trist!
-Nu var vi ju trots allt överbokade med en näsa så då är vi nere på rätt antal igen.

SKall få besked om deal på hotell i nästa vecka så då återkommer jag med lite info till er andra så ni kan boka.
Vilket hotell dealar du med?
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Vilket hotell dealar du med?
-Väntar på besked från Robin som är sommelier på Postgatan om de kan göra ett bra paketpris på Kallskänken/Hotell Hilda som ligger rakt över gatan från Postgatan och som har samma ägare.
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Fick tyvärr precis återbud från @Per Stade med respektive varför det nu finns två tomma platser att kapa åt sig!
@Skaggs
@Pontus
@Adamanko
Som var lite småntresserade tidigare i tråden...

-Eller självklart någon annan som inte hann med att sno åt sig en plats!

-Kan för övrigt tillägga at vi jobbar hårt på att få in fler spännande viner förutom ovan nämnda till kvällens meny så jag vågar lova att det kommer vara minst sagt värdigt för sveriges nördigaste nördforum.
 

Göran

Medlem
Tyvärr får jag sälla mig till avhopparnas skara. Naturligtvis måste vår hyresgäst flytta just den helgen...
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Ajdå. trist!

Tre platser nu då, hoppas verkligen på att det är några andra forummedlemmar som kan komma loss för vad jag förutspår kommer bli årerts trevligaste forumsammakomst!
 

Pontus

Medlem
Fick tyvärr precis återbud från @Per Stade med respektive varför det nu finns två tomma platser att kapa åt sig!
@Skaggs
@Pontus
@Adamanko
Som var lite småntresserade tidigare i tråden...

-Eller självklart någon annan som inte hann med att sno åt sig en plats!

-Kan för övrigt tillägga at vi jobbar hårt på att få in fler spännande viner förutom ovan nämnda till kvällens meny så jag vågar lova att det kommer vara minst sagt värdigt för sveriges nördigaste nördforum.
Tyvärr kan jag inte.
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Hustrun och jag måste dessvärre kasta in handduken. Känns lite jobbigt att missa detta, men vi har ingen möjlighet att komma.
Fasen vad trist att ni också droppar av, fem platser att fylla upp nu då, hoppas att det är några andra medlemmar som tar chansen att hänga på!
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Lite info angående Hotell:

Vi har fått en deal på Hotell Hilda som ligger i anslutning till Postgatan och ni betalar 800kr/natt för dubbelrum om ni säger att ni ska på sittning på Postgatan när ni bokar.
Hilda har telefonnummer 0480-169 50. De har endast 12 rum så det skadar inte att vara ute i god tid.

För er som lovat er respektive guld och gröna skogar för att åka till Kalmar och därav behöver hotell med exta allt i form av SPA och what not så rekommenderar jag Clarion Hotell Packhuset som ligger vackert nere i hamnen. Telefon för bokning 0480-570 00

Ett annat hotell som ligger vackert beläget i slottsparken är Slottshotellet som ni når på 0480-88 260

Sist men inte minst i kategorin budget så finns hotell Svanen som ni når på 0480-255 60

Övriga hotell är Calmare stadshotell, hotell Witt och frimurarhotellet. Allt är nära i Kalmar så det spelar ingen roll vad ni bokar på så vis.

För er som kommer redan på fredagen tänker jag att vi kör litet spontan BYOB i min källare där alla som vill får ta med en flaska.
Jag fixar lite enklare tilltugg, glas och allmänt trevlig stämmning i källaren, tid kan vi ju bestämma när vi ser lite när folk anländer.

Kommer bli en bra helg det här! :)
 

Daniel A

Administratör
Grymt! Det här kommer bli hur bra som helst!

Jag siktar på att dyka upp i Kalmar vid 17-tiden på fredagen. Tar med en flaska bubbel till BYOBen. :cigarr:
 
Toppen