Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines medlemmar i fokus

Adamanko

Medlem
Åh – självklart! :cool:

Även om du inte gillar champagne verkar du vara en bra kille! ;)

Jag är dessutom helt säker på att du kommer att bidra med en sund bredd på forumet! Varmt välkommen!
Tack. Och jag misstänker att det är med champagne, och ev vitt vin, som det var med whiskey - att jag helt enkelt inte druckit rätt ännu. Men jag tänker att det är en teori jag får låta bli att testa på ett tag. :)
 

Adamanko

Medlem
Åååh, bästa druvan! Välkommen in i värmen!

Och relativt billig, dessutom (Clos Rougeard undantagen)! Kör du en CF-tung vinkällare kommer den inte vara alltför dyr, men alldeles alldeles underbar.
Tack. Men det kan vara en statistisk anomalie. Men dom tre jag provat har jag gillat. :)

Men då har du ju säkert många bra tips på fler bra CF-viner? :)
 

Petra

Medlem
Jag kastar mig väl handlöst in då, nu när jag väl registrerat mig!!
Är 42 år och bor med man och 2 barn i Stockholm. Jobbar som HR chef och trivs med livet.
Min man tycker att både mängden flaskor jag har i källaren och medelpriset är för högt, då har jag ändå någon smärtgräns vid 200kr med några undantag strax däröver
Nördar just nu Cab Franc från Chinon & har haft en tung norra rhone period, men har inte ännu fattar storheten med Barolo (eller bourgogne för den delen). Inser dock att samlingen är väldigt Frankrike tung så min tanke är att börja nörda ner mig i Italien så jag kanske omprövar!
Det är det jag tycker är så roligt med vin, alla nya upplevelser.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jag kastar mig väl handlöst in då, nu när jag väl registrerat mig!!
Är 42 år och bor med man och 2 barn i Stockholm. Jobbar som HR chef och trivs med livet.
Min man tycker att både mängden flaskor jag har i källaren och medelpriset är för högt, då har jag ändå någon smärtgräns vid 200kr med några undantag strax däröver
Nördar just nu Cab Franc från Chinon & har haft en tung norra rhone period, men har inte ännu fattar storheten med Barolo (eller bourgogne för den delen). Inser dock att samlingen är väldigt Frankrike tung så min tanke är att börja nörda ner mig i Italien så jag kanske omprövar!
Det är det jag tycker är så roligt med vin, alla nya upplevelser.
Halleluja och välkommen! :)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag kastar mig väl handlöst in då, nu när jag väl registrerat mig!!
Är 42 år och bor med man och 2 barn i Stockholm. Jobbar som HR chef och trivs med livet.
Min man tycker att både mängden flaskor jag har i källaren och medelpriset är för högt, då har jag ändå någon smärtgräns vid 200kr med några undantag strax däröver
Nördar just nu Cab Franc från Chinon & har haft en tung norra rhone period, men har inte ännu fattar storheten med Barolo (eller bourgogne för den delen). Inser dock att samlingen är väldigt Frankrike tung så min tanke är att börja nörda ner mig i Italien så jag kanske omprövar!
Det är det jag tycker är så roligt med vin, alla nya upplevelser.

Varmt välkommen! :)
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Jag kastar mig väl handlöst in då, nu när jag väl registrerat mig!!
Är 42 år och bor med man och 2 barn i Stockholm. Jobbar som HR chef och trivs med livet.
Min man tycker att både mängden flaskor jag har i källaren och medelpriset är för högt, då har jag ändå någon smärtgräns vid 200kr med några undantag strax däröver
Nördar just nu Cab Franc från Chinon & har haft en tung norra rhone period, men har inte ännu fattar storheten med Barolo (eller bourgogne för den delen). Inser dock att samlingen är väldigt Frankrike tung så min tanke är att börja nörda ner mig i Italien så jag kanske omprövar!
Det är det jag tycker är så roligt med vin, alla nya upplevelser.

Varmt välkommen och kul att ha dig här! Det känns som att du kommer passa in bra! Vi går alla isär ganska ordentligt när det gäller smakpreferenser och idén om att vissa viner (och områden) är "större" än andra. Bortsett från champagne då... det är bäst.. alla andra har fel. Så är det bara! ;):p
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Varmt välkommen och kul att ha dig här! Det känns som att du kommer passa in bra! Vi går alla isär ganska ordentligt när det gäller smakpreferenser och idén om att vissa viner (och områden) är "större" än andra. Bortsett från champagne då... det är bäst.. alla andra har fel. Så är det bara! ;):p
Har jag meddelat hur gärna jag vill ha en "ogilla-knapp". Har du lust att fixa det? :p
 

Adamanko

Medlem
Jag kastar mig väl handlöst in då, nu när jag väl registrerat mig!!
Är 42 år och bor med man och 2 barn i Stockholm. Jobbar som HR chef och trivs med livet.
Min man tycker att både mängden flaskor jag har i källaren och medelpriset är för högt, då har jag ändå någon smärtgräns vid 200kr med några undantag strax däröver
Nördar just nu Cab Franc från Chinon & har haft en tung norra rhone period, men har inte ännu fattar storheten med Barolo (eller bourgogne för den delen). Inser dock att samlingen är väldigt Frankrike tung så min tanke är att börja nörda ner mig i Italien så jag kanske omprövar!
Det är det jag tycker är så roligt med vin, alla nya upplevelser.
Samma gräns som jag. Men är kass på att följa den. Och jag tror också jag gillar CF. Vi är ju nästan lika. Välkommen.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Haka på en BYOB någon gång så kommer ni få smaka en massa blandat gott! :D

Vi kanske tom ska våga oss på champagne!!!

Ja det måste du göra! Tyvärr är det svårt att undgå Champagne när man blivit aktiv på forumet. Jag ska inte säga att jag är en champagneälskare, men jag har förstått områdets storhet och det faktum att en viss region alltid levererar hög kvalité är bara en bonus. Men det blir samtidigt svårt för mig att köpa någonting annat än Champagne när jag är sugen på mousserande vin.

När vi kör BYOB (Bring your own bottle of wine) så brukar vi vara 8-12 personer som träffas i en lokal i Sollentuna. Vore ju grymt att utöka Stockholmssektionen! Om det ligger i ditt intresse alltså?
 
Toppen