Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag lagar vi...

tobbe81

Medlem
Hittade en liten påse med kantareller från Hötorget imorse i frysen och hade en torskryggs bit kvar från gårdagens upptining så jag lekte lite här hemma i köket
Middagen serverad ett litet experiment och smakutforskning smörstekt torskrygg egenfångad från vesterålen smörstekta kantareller uppblandade med strimlad rödkål och sugersnaps. Nerkokt kokosmjölk smaksatt med gröncurry i glaset snurrade det en frisk sauvignon blanc från loire allt funkade hur bra som helst ihop och i kombination med varandra konstig nog.
20190205_152232.jpg

IMG_20190205_205443_324.jpg

IMG_20190205_205443_325.jpg
 

n_micke

Medlem
Mitt första inlägg som nybliven medlem och relativt nyfrälst vindrickare (även om jag druckit vin cognac, whisky, bourbon med stort intresse innan, om än inte på något sätt lärd i ämnet):

Lammstek och ratatouille, till detta öppnades en crozes-hermitage 2015 från Guigal, får se hur det funkar ihop. Vinet gillar jag var gott för sig självt så, får se :) Spännande värld detta!
 
Mitt första inlägg som nybliven medlem och relativt nyfrälst vindrickare (även om jag druckit vin cognac, whisky, bourbon med stort intresse innan, om än inte på något sätt lärd i ämnet):

Lammstek och ratatouille, till detta öppnades en crozes-hermitage 2015 från Guigal, får se hur det funkar ihop. Vinet gillar jag var gott för sig självt så, får se :) Spännande värld detta!
Välkommen! Låter som en bra kombo!
 

n_micke

Medlem
Kom ett mail med recept på nåt som hette stufato di agnello in salsa di vino, så vem är jag att säga emot ett e-post?
Dessvärre hade mitt Ica inga "grytbitar av lamm" så fick skära upp en stackars lammstek istället. Tänk, om ändå den förra lammsteken jag köpte för att göra stek på hade varit lika fin. Deprimerande, men det är väl därför det finns vin så man blir glad igen.
 
IMG_20190308_172249.jpg

Nån sorts frankenstein av Pelle janzon och carpaccio, med Coops billigaste ishavsrom (faktiskt mild å fin i smaken, naturligtvis inte nått mind blowing men ja...), Creme Fraiche, några droppar balsamico, lite schalottenlök och en ruccolafile för färgens skull. Enkelt och gott
 
Toppen