Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

Bastardo

Medlem
Vad är det Ctrl+C gör nu igen.. :rolleyes:
Kopiera. :) Numera har Mac och PC ganska lika snabbkommandon för det mesta. I Mac-miljö är det Cmd i stället för Ctrl. Men jag har lyckats få mindre roliga effekter genom att försöka på Mac-kommandon med en PC. ;)
Ibland vänds bilden 90 grader!
 
Last edited:
Ja, det behöver inte vara patent på att göra en lista, så man tycker att kopiera in några hit inte vore något större problem.
Har ni något tips så är jag iaf. väldigt tacksam för sådana!
 

Swedish

Medlem
Efter all diskussion om DHL, tullen och Postnord är det någon som har fått igenom beställningar ifrån Atomwine problemfritt på sistone?
Tack!
 

sunqan

Vinös
Efter all diskussion om DHL, tullen och Postnord är det någon som har fått igenom beställningar ifrån Atomwine problemfritt på sistone?
Tack!
Black friday senast. Eftersom atomwine är reggade som distanshandlare hos skv, och betalar svensk punktskatt och moms har varken tullen eller skatteverket något att klaga på (tom fick bassning av skattmasen för några år sen då han sålde utan att betsla svenska skatterna).
Och han skickar med dhl express då man kan även välja att hämta på en servicepoint. (Varken postnord eller dhl freightblir nånsin inblandade,)
 

Swedish

Medlem
Black friday senast. Eftersom atomwine är reggade som distanshandlare hos skv, och betalar svensk punktskatt och moms har varken tullen eller skatteverket något att klaga på (tom fick bassning av skattmasen för några år sen då han sålde utan att betsla svenska skatterna).
Och han skickar med dhl express då man kan även välja att hämta på en servicepoint. (Varken postnord eller dhl freightblir nånsin inblandade,)
Jag upprepar mig men tack!:)
 

Dan

Medlem
Jag tänkte lägga en beställning från https://www.ideavinos.com snart. Är det någon som beställt därifrån i närtid som kan svara på om det fungerar problemfritt med tull/transport etc?
Ifall någon annan får för sig att beställa från ideavinos, de har haft problem med tullen när de skickat till Sverige på sistone. De annullerade min beställning eftersom de bedömde att det är omöjligt att skicka till Sverige.
 

Sigdarve

Medlem
När jag besökte Champagne 1987 så köpte jag några flaskor direkt från tillverkaren. Kan man köpa årgångschampagne också direkt från tillverkaren på plats?
 
Toppen