Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kommentarer till krönikor [i olika medier]

john b

Medlem
Har aldrig varit såhär nöjd med beslutet att inte flytta från GBG...

Edit: kommer förstås aldrig orka ta mig till Gårda ändå i tid för släpp. Blir spännande att se hur detta påverkar vinbudgeten. Sannolikt inget. Det man förlorar på karusellerna tar man igen på gungorna.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Keller blir vår död.. :nagelbitare:
Ändå värdigt, typ. :D
Men det är väl bara Riesling trocken och Limestone som kommer på torsdag, alltså de enklaste vinerna i sortimentet? Hade du sagt dig vara villig att dö för en G-Max (i den mån man inte redan dött i chock över priset...) eller kanske en Hubacker eller Abtserde, hade det mer gått att förstå. ;)
 

Thirsty

Smygnykterist
Men det är väl bara Riesling trocken och Limestone som kommer på torsdag, alltså de enklaste vinerna i sortimentet? Hade du sagt dig vara villig att dö för en G-Max (i den mån man inte redan dött i chock över priset...) eller kanske en Hubacker eller Abtserde, hade det mer gått att förstå. ;)
Sant, ger det några veckor till då Krug kommer. :D
 

Thirsty

Smygnykterist
Folk köper mat åt gamlingarna och andra i riskgruppen. Motsvarande om något borde ju vara samhällsansvar på FW då dessa inte kommer kunna hålla sig ifrån tvångsköp av lustdrycker..
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
När "Sunnes nykterhetssamfund" ryter till då darrar systembolaget . Men de får gärna stänga för min del. Borde klara mig de närmsta 10 åren i varje fall även om det kanske innebör en del barnarov.
Hade för övrigt varit ett intressant experiment att följa, revulutionen är nog inte långt borta när Nisse i Hökarängen inte får sin BIB om fredagen.
 

Johan L

Medlem
När "Sunnes nykterhetssamfund" ryter till då darrar systembolaget . Men de får gärna stänga för min del. Borde klara mig de närmsta 10 åren i varje fall även om det kanske innebör en del barnarov.
Hade för övrigt varit ett intressant experiment att följa, revulutionen är nog inte långt borta när Nisse i Hökarängen inte får sin BIB om fredagen.

Sa just det i en FB-tråd där detta förslag diskuterades. Om man skulle stänga Systembolaget nu har man snart inget Systembolag kvar alls. men det förstår förstås politikerna också. Man är rätt desillusionerad om man tror på det som en lösning.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Toppen