Social distansering - ett individuellt samhällsansvar

Diskussion i 'Övrigt' startad av petterkalle, 17 mars 2020.

1. Jos

Jos Medlem

Jag har druckit vatten och ätit det billigaste jag hittat i kyl och skafferi...

sunqan och Mattias Schyberg gillar detta.
  2. Thirsty

Thirsty Medlem

:D:D:D

Edit: Krya på dig.

Jos gillar detta.
  3. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

Tappade för övrigt smaken i samband med att jag fick coronavirus (av annan sort) ett antal år sedan. Det som var jobbigt var när man började få tillbaka smaken så blev allt starkt som tusan, hushållsost smakade som långlagrad Comté och starka ostar gick överhuvudtaget inte att äta.

Tog ett tag men sen var man tillbaka i full sving.

Last edited: 22 mars 2020
    sunqan och Jos gillar detta.
  4. Jos

Jos Medlem

Låter som man kan vända det till en fördel vid blindprovning? :p

Anders Landström gillar detta.
  5. sunqan

sunqan Vinös

Stekt falukorv, mjölkstuvade makaroner och ett stort glas kall mjölk är klart underskattat :)

Helen gillar detta.
  6. Jos

Jos Medlem

Hur menar du nu? Känns ju klart overkill att laga mer än att ”värma”(pga hälsoskäl då) när man inte känner nån smak o_O

7. sunqan

sunqan Vinös

Det är ungefär det man gör. Smaken reglerar man med mängden Ketchup.

Bearman gillar detta.
  8. Jos

Jos Medlem

Du kanske missade att jag har noll luktsinne och därför inte känner någon smak alls ;)

9. Bearman

Bearman a´lea iacta est iterum

...med lite parmesan och lite dijonsenap så är det en lyxmiddag :)

10. Bearman

Stekt falukorv har dock roligare konsistens, än rå :) tycker synd om dig som inte känner smak, måste vara det sämsta som finns när man är hungrig... har hänt mig med vid svåra influensor också, värdelöst

11. Bearman

Min tolkning av vad Löven sa i sitt tal nationen var: Ekonomin dvs företag och arbeten är hotade av pandemin, sjukvården är under svår press. Om smittspridningen ökar mer än förväntat kommer ytterligare restriktioner. Folket som inte ”lyder” råden kommer se till att det bli ytterligare inskränkningar i vardagen som vi känner den. .. det hoppas jag inte att politikerna blir tvungna att genomföra. Sedan är det givetvis de som är födda på 40-talet eller tidigare som bör vara extra försiktiga …

12. Per Stade

Per Stade Lege artis

"WE CANNOT LET THE CURE BE WORSE THAN THE PROBLEM ITSELF.
    AT THE END OF THE 15 DAY PERIOD,
    WE WILL MAKE A DECISION AS TO WHICH WAY WE WANT TO GO!"

Kostjan och Crist(al)ian 77 gillar detta.
  13. Jos

Jos Medlem

Gick ju väldigt fort, var utan lukt/smak mindre än en vecka. 4-5 dagar bara. Har inte upplevt att något blivit starkare eller annat märkligt heller. Poppade en Bollinger Rosé 2007 förra helgen och den var inga problem att sniffa på :p

magnum, Mattias Schyberg och vintomas gillar detta.
  14. matage

matage The drinker formerly known as Padawan

Jag är inne på dag 8 med feber nu och hostan dök upp för tre dagar sen.
    Men jag har exakt samma som du - tappade all doft och smak i söndags. Missade ett blindtest av Babyspenat vs Basilika.. smakmässigt var det inte den minsta skillnad.. det vore ju skönt om det här kunde vända snart...

15. Jos

Jos Medlem

Ja det är inte kul. Jag hade feber 5 dagar så det verkar vara lite segare för dig. Men är du inte snorig etc. så borde du ha lukten tillbaka när som helst nu.

Dela sidan