Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Störkaviar

Sigdarve

Medlem
När började det dyka upp kaviar som kom från odlad stör? Var på vippen att köpa min första ryska kaviar 2002, på Coop, men avstod då den kostade nästan 1000 spänn för 30 g om jag inte minns fel.
 

Poussard

Medlem
Jag tänkte köpa störkaviar för konsumtion i mitten på december. Bara en liten smakbit för 4 pers som ett led i flera rätter så behövs absolut inte mkt, kanske bara 4 teskedar? Var/vad borde jag köpa? Bor i Stockholm.
 

Jos

Medlem
Jag tänkte köpa störkaviar för konsumtion i mitten på december. Bara en liten smakbit för 4 pers som ett led i flera rätter så behövs absolut inte mkt, kanske bara 4 teskedar? Var/vad borde jag köpa? Bor i Stockholm.
Best bang for buck är fortfarande Attilus men vill du köpa i butik så är Hemköp på Jungfrugatan billigast för bra kaviar även om föregående som sagt är billigare.
 

mackan92

Medlem
Hemköp Jungfrugatan brukar ha Anna Dutch. Annars såklart Östermalmshallen om du inte är så priskänslig och vill ha stort utbud.
Vad har de för utbud på Hemköp? Tänkte vilja ha lite kaviar till nyårsafton och att beställa från Attilus så blir det en för hög leveranskostnad mot det lilla jag faktiskt vill ha.
 

matage

Medlem
Hemköp Matglädjen brukar ju (förutom att ha (haft?) dagligvaruhandelns roligaste instagram) ha hyfsade priser på både caviar och tryffel om man nu är Stockholmsbaserad
 

mackan92

Medlem
Hemköp i moset säljer svensk störrom i kilosburk för 15 000 kr
Kontaktade dem (Hemköp Mos) och fick priser

1671719934183.jpeg
 

Freakalis

Medlem
Blev lite sugen på att testa kaviar från Attilus. Såg att det fanns flera olika varianter. Någon speciell sort som ni kan rekommendera?
 

Esko

Medlem
39F2D843-A69A-4B69-9517-221EB5902793.jpeg

Jag har idag varit och hälsat på firrarna i Strömsnäsbruk där man har stör som man skördar romen från utan att ha ihjäl fiskarna.
Fräckt med hållbart ”jordbruk”, nu återstår bara att åka hem och testa produkten. Jag har inte ätit deras kaviar tidigare utan har nog bara varit Anna dutch på krogen. (Och för flera år sen något så dekadent som en kaviar och cristal provning)

De är också en del av ett forskningsprojekt på vin och kaviar.
 
Toppen