Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora vad ska jag köpa-tråden

john b

Medlem
Drack BdM Le Chiuse -13 igår (som är fantastiskt bra) så om -15 är en bra årgång så bör det vara ett bra köp.

Som nybliven vinintresserad förstärker jag med att det var den som fick mig intresserad av Sangiovese i allmänhet och Brunello i synnerhet. mycket fin.
 
Last edited:

Esko

Medlem
Min mor hade fått vinrekommendationer (reklam) per mail och bad mig således att ordna fram tre flaskor enzo bartoli Barolo bussia 16 a 299kr/st. Jag sa givetvis nej och hänvisade till shady marknadsföring osv, men tog på mig att arena fram tre bra flaskor Barolo för samma peng.

Vad ska jag köpa till henne för en kostnad av 900kr?

Hon har tidigare uppskattat modern Barolo från bla vietti som varit ”lite feminin i stilen” men hon är nog öppen för de mesta när de kommer till nebbiolo.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Min mor hade fått vinrekommendationer (reklam) per mail och bad mig således att ordna fram tre flaskor enzo bartoli Barolo bussia 16 a 299kr/st. Jag sa givetvis nej och hänvisade till shady marknadsföring osv, men tog på mig att arena fram tre bra flaskor Barolo för samma peng.

Vad ska jag köpa till henne för en kostnad av 900kr?

Hon har tidigare uppskattat modern Barolo från bla vietti som varit ”lite feminin i stilen” men hon är nog öppen för de mesta när de kommer till nebbiolo.
Legenden säger att Vajras Barolo Albe torde väl vara den lägst hängande frukten i fasta sortimentet.
Klockar in på 269 strävsamma pengar så några kronor under den gamla hårt arbetande vinbonden Enzo till och med.
 

The Wall

Medlem
Legenden säger att Vajras Barolo Albe torde väl vara den lägst hängande frukten i fasta sortimentet.
Klockar in på 269 strävsamma pengar så några kronor under den gamla hårt arbetande vinbonden Enzo till och med.
Japp, bästa valet som går att plocka upp i de flesta butikerna.
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Jag är sugen på att köpa italiensk. Barolo, Brunello mm. Men en låda är för mycket. 3 av vardera mer lagom för mig. Men de goda vinerna tycks utspridda hos många handlare .. Samarbete/saminköp någon/några?
 

Oscaro

Medlem
Jag är sugen på att köpa italiensk. Barolo, Brunello mm. Men en låda är för mycket. 3 av vardera mer lagom för mig. Men de goda vinerna tycks utspridda hos många handlare .. Samarbete/saminköp någon/några?
Något speciellt du är sugen på? Kan tänka mig fylla på ytterligare av Piemonte 16 och Brunello 15/16
 
Toppen