Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Thirsty

Smygnykterist
Uppdatering med Krug ème 171:

Krug tom 171.png
 

Thirsty

Smygnykterist
Ingen aning, brukar inte köpa den på bolaget men den kassa kronkursen kanske kommer motivera det. Lär dock inte ta slut så ingen stress att köpa (och ta utrymme i källaren längre tid än nödvändigt), kommer behöva lagring ändå. 🤷‍♂️

Synes inte vara den vassaste versionen, enligt WA:
171 - 94 (Yohan Castaing)
170 - 95 (William Kelly)
169 - 96+ (William Kelly)
168 - 96 (William Kelly)
167 - 95+ (William Kelly)
166 - 96+ (Stephan Reinhardt)
165 - 96 (Stephan Reinhardt)
164 - 96 (William Kelly)
163 - 94 (William Kelly)
162 - 95 (William Kelly)
160 - 98 (Stephan Reinhardt)
158 - 97 (Stephan Reinhardt)
 
Last edited:
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Vad tycker folk om vanliga Pol Roger 2015? Nu släpps ju 16 så kanske dags att fylla på.
 

mackan92

Medlem
Vad tycker folk om vanliga Pol Roger 2015? Nu släpps ju 16 så kanske dags att fylla på.
Har personligen inte testat den men såg på en liveprovning med Fredrik Schelin (sen får man tycka vad man vill om han) där han och hans kompanjon hylla den. Tror faktiskt aldrig jag druckit deras vintage förutom rose vintage.
 

Nyllet

Medlem
IMG_1545.jpeg


Idag trillade det in lite Paul Sugot från fanwine.se. Aldrig testat producenten men snacket på forumet i våras gjorde att jag hoppade på projektet. Körde på Brut Grand Cru Vieilles Vignes och några flaskor Millésimes 2010.

Någon annan som hängde på projektet?😊
 

Nyllet

Medlem
För mig blev det en låda Grand Cru Vieilles Vignes och ett par flaskor Millésimes 2010! Någon som råkar ha mer info om Grand Cru Vieilles Vignes (vilka år, tid på jästen etc)? :)

100% Côte des Blancs Grand cru från 50 till 114 år gamla vinrankor. 10 år sur latte. Jag har ingen info om vad det är för årgångar, men det bör väl bli runt 2012 om jag tänker rätt?
 

mackan92

Medlem
100% Côte des Blancs Grand cru från 50 till 114 år gamla vinrankor. 10 år sur latte. Jag har ingen info om vad det är för årgångar, men det bör väl bli runt 2012 om jag tänker rätt?
Har chattat med Fanwine och även mejlat med Olivier på vingården, Fanwine sa att det ska vara årgångarna 2010, 11 och 12. Får se ifall Olivier svarar samma.
 
Toppen