Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

BallyJ

Medlem
Efter att visat dålig disciplin vid sommarens besök i Champagne (= köpte mer än avsett ) så har jag legat lågt ett tag men nu kliade det i avtryckar fingret så blev några trios som jag hoppas ha glädje av framlöver.

Bonnaire 2008
Bonnaire Variance (2008 bas)
Bollinger B13
Jacquesson Dizy Terres Rouge 2012
Egly-Ouriet 2012

Egly-Ouriet vintage har blivit en av mina absoluta favoriter och var årets "måste köp". Har fler på ingång. Måste ju bara vara bra ! (?)

Visa bifogad bild 24534
Härligt inköp! Var köpte du Egly-Ouriet 2012?
 

stevie22002

Medlem
upload_2021-10-24_18-10-22.jpeg

En skön Champagnevecka avslutades på bästa sätt, där jag hämtade ut dessa precis. Nu kan jag slappna av lite under det stundande klickkriget kring Krug 08 :)
 

stevie22002

Medlem
Snyggt! Forumets första krug 08a e fan inte illa pinkat. Var det nere i Champagne du hittade den?
Tackar, nej hittade den faktiskt på nätet. Har uppdaterat min wine-searcher varje dag i flera veckor och äntligen hittade jag en flaska i Frankrike (Envie de Champagne). Fick bara köpa en flaska tyvärr. Fick betala 400 EUR, men värd varenda krona för mej. Samlar på 2008 Champagne, då min son är född det året. :)
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Tackar, nej hittade den faktiskt på nätet. Har uppdaterat min wine-searcher varje dag i flera veckor och äntligen hittade jag en flaska i Frankrike (Envie de Champagne). Fick bara köpa en flaska tyvärr. Fick betala 400 EUR, men värd varenda krona för mej. Samlar på 2008 Champagne, då min son är född det året. :)
Kul, grattis!
 
Söker tips på vardagsbubbel på chardonnay (inte nödvändigtvis BdB) som legat lite längre på ekfat, som redan nu är drickvänlig. Har ni några stalltips?
 
Toppen