Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
En Selosse 2008 kostar just nu cirka 3 000 euro på Cata.

Någon som vet hur många flaskor som tillverkats?
Det gick ett 6-pack för nån vecka sen för €13500 (2250 per flaska)
Känns nu som ett kap…
Köpa 6-packet, sälja 5 av dem och dricka en själv. :cigarr:
 

Thirsty

Smygnykterist
Min teori varför de går för så billigt på Catawiki är de klara flaskorna, men Cristal går ju för mkt där..

Någon som har någon aning om varför Amour de Deutz kan ropas hem för ~70 euro? Även med frakt så är det 50-60 euro billigare än Plus De Bulles m.m.

Visa bifogad bild 25154Visa bifogad bild 25155
Inte för att vara party popper men med avgifter och den extremt dyra frakten blir det more or less samma pris som det går att köpa från handlare.. :rolleyes:
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Det gick ett 6-pack för nån vecka sen för €13500 (2250 per flaska)
Känns nu som ett kap…
Köpa 6-packet, sälja 5 av dem och dricka en själv. :cigarr:
Sen kommer 9% på så då e de över 2400 per flaska men ändå billigare.

Samma. För så mycket pengar hade jag köpt 2 x Bollinger VVF 2008 istället.
Nja de gick ju för 24 på Bukowskis senast. Några 10' som de släpptes för i Sverige kommer aldrig gå att få tag på tyvärr.
 

Martinski

Medlem
Sen kommer 9% på så då e de över 2400 per flaska men ändå billigare.


Nja de gick ju för 24 på Bukowskis senast. Några 10' som de släpptes för i Sverige kommer aldrig gå att få tag på tyvärr.

Tänkte mer priset när de släpptes vilket var 9999kr. :)
 

Martinski

Medlem
Inte för att vara party popper men med avgifter och den extremt dyra frakten blir det more or less samma pris som det går att köpa från handlare.. :rolleyes:

Vilken handlare? Alfavin o Plus De Bulles, Envie de champagne osv går den för €150-160 + frakt.

Med frakt så kommer den hem för €100.
 

Thirsty

Smygnykterist
Vilken handlare? Alfavin o Plus De Bulles, Envie de champagne osv går den för €150-160 + frakt.

Med frakt så kommer den hem för €100.
Ditt exempel var den klubbad för 70 euro, sedan + 9 % + frakt (lågt räknat 30 euro) blir ca 1100kr eller mer beroende på frakten. Blir ca 100-250 kr billigare (PdB mfl är sällan billigast men ofta bra utbud samt så har en hel del handlare rabattkoder etc). Absolut ett bra pris om än inte ett galet anmärkningsvärt bra pris. :)
 

Berka

Medlem
8C21FAFE-F17A-4648-826E-E165CBAE4967.jpeg
Fick hem lite Charles Heidsieck från CdM idag 10fl Brut Réserve, 3fl 2012 och 2fl Blanc de Blancs
 

Martinski

Medlem
såg att @Elvis var på vikingline grace här för någon dag sedan där fanns det både initial VO Rose och substance på hyllan i taxfree butiken.

Såg också någon på insta där man såg Selosse, men blir väldigt dyrt på dyrt. Aldrig ens varit på en viking line färja samt måste åka till Stockholm dessutom.

Väldigt icke aktuellt.
 
Såg att Vinotism hade bra pris på hela lådor så blev tvungen att stödköpa en låda La Rogerie La Grande Vie och en låda La Rogerie Heroine ’13 inför sommarens 50-års kalas:cool:
 

Martinski

Medlem
Någon som köpt Bollinger B13 från Vivino? Den har ju hyfsat bra pris där nu på 950kr.

Någon här som köpt den därifrån o vet ifall den kommer med den vita lådan? R.D kom ju utan låda, special cuvée 007 kom med sån James Bond låda.

Jag låter ju mina flaskor lagras i låda så främst därför jag undrar, sen är den ganska snygg också.. :)

Kanske finns B13 till bättre pris men fri frakt på Vivino.
 
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem
Misstänker att dom mår bra av många år… Drack en ”vanlig” flaska 2008 för ett tag sedan, upplevde den som OK men kanske inte fullt så trevlig som jag hade hoppats på:rolleyes:
Köpta via en bekant:):oops::p
Aa den är ok men har så mycket mer att bjuda på om fler år. Kul! Jag provade pi när de skulle finnas men fick svar att de var slut. Å övrigt har jag bara hittat för cirka 800 euro vilket är för dyrt.
 
Toppen