Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Klickade hem lite saker från bolaget och hämtade idag ut det.

På en av flaskorna står det ”best tasting time period: 2009-2014”.
Intressant :eek:

Visa bifogad bild 17476
Klickade hem 3 flaskor av den också. Drack storebror Alta Cima 6330ac för något år sedan och även den fungerade utmärkt.
Denna lillebror hade verkligen en trevlig mognadston med mycket frukt kvar!
 

Jesper L

Medlem
Köpte 2 flaskor av den, båda har redan slunkit ner faktiskt, och kan säga att den funkar även 2019. ;)
Habilt vin med påbörjade mognadstoner och passade fint till gårdagens grillade entrecôte.
Klickade hem 3 flaskor av den också. Drack storebror Alta Cima 6330ac för något år sedan och även den fungerade utmärkt.
Denna lillebror hade verkligen en trevlig mognadston med mycket frukt kvar!
Spännande! :)
Blir att testa någon dag framöver.
 

Sigdarve

Medlem
MdM 2015. Någon som druckit den?

MdM.jpg
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Säljer 2015MdM på glas där jag jobbar. Skulle säga att den levererar precis vad man förväntar sig av en traditionell Rioja. Mycket vin för pengarna.
Ett av de bästa riojaviner jag druckit är MdMs Dalmau 2012. Testa och du lär inte bli besviken!;)

Dalmau är kanon. Min upplevelse av den var bättre än av toppvinet Castillo de ygay
+1 på dettta. MdM Etiqueta Blanca är det vin som historiskt har betytt mest för mitt vinintresse. Det är en klassisk Rioja medan Dalmau är MdM moderna tappning på bara fransk ek. Dalmau är på min topp 10!
 

BallyJ

Medlem
Dök upp 2 st Beaucastel i Umeå när jag egentligen bara skulle titta lite snabbt på hemsidan, mycket glad att jag lyckades knycka dem och nu är de på väg:D
 
Toppen