Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Daniel A

Administratör
Nu är jag nöjd och glad! Tänka sig att beställningssortimentet levererade (rätt årgång och allt). Hoppas ni andra också får era flaskor!
DSC_1227.JPG
 

tobbe81

Medlem
När man får tillfälle och erbjudande att göra en pi från den svenska importören ja då får man slå till på 2 magnum flaskor
James Suckling Tignanello 2016 97p
Wonderful aromas of pine needles, rosemary, fresh mushrooms, bark and dark fruit. Full body. Very tight and tannic backbone. Racy and driven. Undertones of orange peel and wet earth. Even licorice and mint. Great finish. Better after 2021, but exciting to taste now.
IMG_20190823_123909_799.jpg
 

MagnusH

Medlem
Köpte de på Premier Grand Crus. De fick in 10 lådor som skall ha förvarats optimalt (?) och har varit en mycket god kund så får köpa innan de läggs på webben så köpte för 114 Euro/flaskan och tre kvar nu som las ut på webben.
https://www.premiersgrandscrus.com/...s-saint-vincent-1996-champagne-grand-cru.html
De la ut dem för 144 Euro/st... så du gjorde ett riktigt bra köp. Själv så köpte jag 3 för webpriset :) och tänkte öppna en nu i helgen... ska bli intressant att se hur den levererar!
Följande står på folien i halsen: "04 12 16 G" och sedan raden under "20 12 04"
Undrar om det innebär att flaskan är deg 2004-dec-16, låter logiskt eftersom det är den gamla etiketten... men vad betyder då raden under?
rl-legras-saint-vincent-1996-folie.jpg
 
M

Mouton

De la ut dem för 144 Euro/st... så du gjorde ett riktigt bra köp. Själv så köpte jag 3 för webpriset :) och tänkte öppna en nu i helgen... ska bli intressant att se hur den levererar!
Följande står på folien i halsen: "04 12 16 G" och sedan raden under "20 12 04"
Undrar om det innebär att flaskan är deg 2004-dec-16, låter logiskt eftersom det är den gamla etiketten... men vad betyder då raden under?
Visa bifogad bild 17777
Bäst före ;)
 

Stefan J

Medlem
De la ut dem för 144 Euro/st... så du gjorde ett riktigt bra köp. Själv så köpte jag 3 för webpriset :) och tänkte öppna en nu i helgen... ska bli intressant att se hur den levererar!
Följande står på folien i halsen: "04 12 16 G" och sedan raden under "20 12 04"
Undrar om det innebär att flaskan är deg 2004-dec-16, låter logiskt eftersom det är den gamla etiketten... men vad betyder då raden under?
Visa bifogad bild 17777

Var förvånad över den relativt stora prisskillnaden för denna för "pre-sale" och web. Det brukar vara en liten skillnad men framför allt är det bra att kunna "förboka" så man kan säkerställa sådant som är attraktivt. En hel del kommer aldrig ut på webben utan är sålt innan.

Planen var at tjag skulle ha provat en redan men blev ändrade planer men under helgen skall det bli av hoppas jag. Som du säger, skall bli mycket intressant !

Hade inte kollat deg datum men din gissning låter rimlig. Vänder man på ordningen på andra raden så blir ju det 20-dec 2004. Vet inte varför man skulle ha två så närliggande datum (?) så den ena borde vara något annat.
 

jrick

Medlem
Antonio Galloni smackade till med 96 poäng för Caparsa Caparsino Riserva 2016. Det är väl sannolikt något överdrivet, men jag har gillat alla Caparsinoårgångar jag smakat så detta lär inte vara sämre - beställde en sexa från fanwine.se.
 
Toppen