Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

tobbe81

Medlem
Lite magnum hämtades hem i måndags men dessa får en plats lång in i vinkällaren och då speciellt cuvve pi version 2
20200525_150502.jpg

20200525_115940.jpg
 

matage

Medlem
Efter att ha efter en del frustration och kreativa balansövningar lyckats få upp taklampan i trappan och sen inse (efter en bra stund och många svordomar eftersom det KUNDE ju inte vara problemet) inse att lysknapparna inte är trappkopplade så tröstade jag mig med lite primörer.
Ett sexpack av vardera Ch Pontet-Canet och Ch Gruaud-Larose fick det bli för att lugna nerverna. Inte helt planerat men kostnaden lär vara glömd sedan länge när det är dags att korka upp..
 

The Wall

Medlem
Använd sökfunktionen så hittar du lite noter. Köp en och bilda dig en egen uppfattning ;)
Jo, jag har läst alla hyllande noter, men är ändå skeptisk. Jag ska försöka få tag på en flaska och bilda mig en egen uppfattning. Tibouren kanske är en druva som passar mig :nagelbitare:
 

Oscaro

Medlem
Jag är lika skeptisk till roséviner men det här är bra. Clos Cibonne och Vina Tondonia är undantagen.
Den viktiga frågan är väl egentligen bara om det här är bra för att vara rosé eller bara bra. Alltså slår det likvärdiga vita viner i samma prisklass
 
Toppen