De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Diskussion i 'Vin' startad av Anders Landström, 23 januari 2013.

1. LeChat

LeChat Medlem

Glömde skriva att den måste beställas i kolli om 6 flaskor. Egentligen inget problem om man läser omdömen och ser till priset. :)

Pontus och Johan Blom gillar detta.
  2. Johan Blom

Johan Blom Hobbysamlare och allsörplare

Beställde ju 6 st av 2013 och behöll 2... En flaska kvar av den och man inser sitt misstag! ;D

JonasBo och LeChat gillar detta.
  3. Omar Khayyam

Omar Khayyam Medlem

+1 (har provat 96'an, var väldigt långt gången och kul på sitt väldigt oxiderade sätt, men som sagt litet för dyr för vad det är)

Poussard gillar detta.
  4. john b

john b Medlem

Har också en låda på g. Gillade deras 2013 och 2010 mycket. 2013 efter lång tid i karaffen dock.
    Men allt blir dyrare suck. Betalade 450 för 2013.

lukastollig och LeChat gillar detta.
  5. LeChat

LeChat Medlem

Visst är det så, jag suckar med dig.
    Men jag tycker ändå att brunello håller sig hyfsat i pris för att vara riktigt bra kvalitetsvin.

Martin Hansson och john b gillar detta.
  6. Mouton

Mouton Proffs drickare (volym mässigt då)

Köpte också ett 6-pack, har redan provat en. Inte lika himmelsk som 2013, men nära nog:)

LeChat, MagnusH70 och Johan Blom gillar detta.
  7. Johan Blom

Johan Blom Hobbysamlare och allsörplare

Låg 1 flaska kvar här på lokala SB så tänkte "why not" :)

8. tobbe81

tobbe81 Medlem

Lite magnum hämtades hem i måndags men dessa får en plats lång in i vinkällaren och då speciellt cuvve pi version 2
    20200525_150502.jpg
    20200525_115940.jpg

9. Oscaro

Oscaro Medlem

Fick hem ett par gamla Barolo, tror jag har 12-13 årgångar av Marchesi nu så kan bli en bra vertikal snart! Första Conternon dock. Riktigt bra nivå på båda också.
    EBB1E7F3-E0F9-40E8-A5FB-9E234CBA2975.jpeg
    C6063ADE-E864-4B07-A527-2F831457B3D0.jpeg

Patrik Sellin, Silex, Segol och 20 andra gillar detta.
  10. matage

matage The drinker formerly known as Padawan

Efter att ha efter en del frustration och kreativa balansövningar lyckats få upp taklampan i trappan och sen inse (efter en bra stund och många svordomar eftersom det KUNDE ju inte vara problemet) inse att lysknapparna inte är trappkopplade så tröstade jag mig med lite primörer.
    Ett sexpack av vardera Ch Pontet-Canet och Ch Gruaud-Larose fick det bli för att lugna nerverna. Inte helt planerat men kostnaden lär vara glömd sedan länge när det är dags att korka upp..

Pontus, BallyJ, Stefan B och 2 andra gillar detta.
  11. Elvis

Elvis Medlem

Bunkrade Clos Cibonne 2018 vid dagens släpp. Det blev 12 flaskor åt mig och 12 åt en god vän.

Jona A, Gladekocken, Nyllet och 4 andra gillar detta.
  12. petterkalle

petterkalle I rescued some wine. It was trapped in a bottle.

Metoo. Inte riktigt så många dock ;)

13. The Wall

The Wall Medlem

Är den så fantastisk? Det är ju ett rosévin och jag är av naturen mycket skeptisk till just roséviner.

14. petterkalle

petterkalle I rescued some wine. It was trapped in a bottle.

Använd sökfunktionen så hittar du lite noter. Köp en och bilda dig en egen uppfattning ;)

15. Jona A

Jona A Medlem

Samma här faktiskt läste innan att du rekommenderade den så köpte på mig. och dricker den nu kan bara säga satan så härlig :)

Daniel A och Elvis gillar detta.
  16. The Wall

The Wall Medlem

Jo, jag har läst alla hyllande noter, men är ändå skeptisk. Jag ska försöka få tag på en flaska och bilda mig en egen uppfattning. Tibouren kanske är en druva som passar mig :nagelbitare:

Elvis gillar detta.
  17. Elvis

Elvis Medlem

Jag är lika skeptisk till roséviner men det här är bra. Clos Cibonne och Vina Tondonia är undantagen.

Daniel A gillar detta.
  18. Oscaro

Oscaro Medlem

Den viktiga frågan är väl egentligen bara om det här är bra för att vara rosé eller bara bra. Alltså slår det likvärdiga vita viner i samma prisklass

19. Swedish

Swedish Medlem

@gece ! Vågar vi nämna Aguilas Clarete? :oops:
    (som tur är kommer den i nästa släpp...
    Château le Puys rosé kommer också. Riktigt bra men prislappen är lite hmm...)

Last edited: 2 juni 2020 kl 20:25
    MagnusH70, gece, Daniel A och 2 andra gillar detta.
  20. Elvis

Elvis Medlem

Det är ett bra vin. Punkt. Det ingick i Djurets finare vinpaket för ett par veckor sedan. Vännen som jag var där med köpte 12 flaskor idag.

Martin Hansson, Oscaro och Jona A gillar detta.

Dela sidan