Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

mnor

Medlem
Bodega Noemia, Magnum - 2016

Spanade på den i måndags men eftersom jag var där på annat ärende och egentligen har ”köpstopp” (vet, det går inte ihop) åkte jag tillbaka till PK-huset i eftermiddags för att slå till men då fick jag höra att en hjälte från Norrköping kommit in på förmiddagen och köpt de två ”sista” flaskorna..:vägg: så fick snällt sätta mig på tuben och fattigmanslimousinen ut till bromma och plocka hem sista flaskan!
Visa bifogad bild 20578
Tycker du gjorde helt rätt i att åka till Bromma och köpa den sista flaskan. Druckit några magnum i sommar av Bodega Noemia och den är väldigt trevlig. Går absolut att dricka nu om du dekanterar. Fylligt, fruktigt, klunkbart vin som bara slinker ner. 93+ poäng.
 
Tycker du gjorde helt rätt i att åka till Bromma och köpa den sista flaskan. Druckit några magnum i sommar av Bodega Noemia och den är väldigt trevlig. Går absolut att dricka nu om du dekanterar. Fylligt, fruktigt, klunkbart vin som bara slinker ner. 93+ poäng.


Glädjer mig att höra, den kommer nog få vila något enstaka år :)
 

Sigdarve

Medlem
Dagens. Drack en NV Billecart som DN tipsade om för mer än 10 år sedan, som jag inte gillade. Hoppas den här är bättre.
Skärmavbild 2020-08-25 kl. 19.30.11.png
 

LeChat

Medlem
A1DDBD6B-5FFC-47A6-A356-94F0BE9C9275.jpeg

Musarbeställning!
Drack 2010 på en champagneprovning nyligen som ett bonusvin till pizzan. Kände då att det var ett vin i min smak och såg att det gick att beställa hos Lobenbergs. Där hade de ju även 98 och 99 som båda fått höga betyg av bl.a. Jancis.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Visa bifogad bild 20725
Musarbeställning!
Drack 2010 på en champagneprovning nyligen som ett bonusvin till pizzan. Kände då att det var ett vin i min smak och såg att det gick att beställa hos Lobenbergs. Där hade de ju även 98 och 99 som båda fått höga betyg av bl.a. Jancis.
Har druckit två 1999 det senaste året: den första kändes överekad, bråkig och alldeles för ung (dock inte defekt), den andra var underbar, en sådan som vinner Byobar, och i ett perfekt drickfönster.
 

Boletus

Medlem
Har druckit två 1999 det senaste året: den första kändes överekad, bråkig och alldeles för ung (dock inte defekt), den andra var underbar, en sådan som vinner Byobar, och i ett perfekt drickfönster.
Min erfarenhet av Musar runt sekelskiftet är liknande. Enorm flaskvariation - eller snarare korkvariation, skulle jag tro. Bedrövliga korkar.
 
Toppen