Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Sigdarve

Medlem
Dagens. Undrar när jag ska unna mig den?

Skärmavbild 2020-09-23 kl. 22.06.50.png
 
Last edited:

Martinski

Medlem
Jag skulle gärna ha lite tips på mat om man verkligen ogillar, rom, skaldjur, musslor, ostron. :D Min munhåla o svalg kommer verkligen inte överens med dessa smaker och konsistenser...

Olika sorters ostar känner jag redan till ;) Även Fisk med vitvinssås är sjukt gott med champagne till.
 

The Wall

Medlem
Tusan glömde beställa den i morse, innan jag gav mig ut på jakt efter Musar 1999. Slutade med 0 Musar och nu var Pianrosson också slut :( blev en billigare men tråkigare tisdag än vad jag tänkt mig... Fick trösta mig med några Jos Prum, Giacosa och A Lisa.
Pianrosso finns (än så länge) hos Il Quadrifoglio wine. för 74,50 euro.
 

zippan

Medlem
Jag skulle gärna ha lite tips på mat om man verkligen ogillar, rom, skaldjur, musslor, ostron. :D Min munhåla o svalg kommer verkligen inte överens med dessa smaker och konsistenser...

Olika sorters ostar känner jag redan till ;) Även Fisk med vitvinssås är sjukt gott med champagne till.
Fisktacos kan nog vara riktigt gott. Om man håller tillbaka på hettan lite.
 

Vingubben

Medlem
Jag skulle gärna ha lite tips på mat om man verkligen ogillar, rom, skaldjur, musslor, ostron. :D Min munhåla o svalg kommer verkligen inte överens med dessa smaker och konsistenser...

Olika sorters ostar känner jag redan till ;) Även Fisk med vitvinssås är sjukt gott med champagne till.
Friterad kyckling!
 
Toppen