De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Diskussion i 'Vin' startad av Anders Landström, 23 januari 2013.

1. The Wall

The Wall Medlem

Släpp 2016, plöj auktioner istället. :cool:

Thirsty gillar detta.
  2. Omar Khayyam

Omar Khayyam Medlem

japp, riktigt kul att prova!

Oscaro gillar detta.
  3. Johan Blom

Johan Blom Gått från hobbysamlare till compulsive clicker

Dagens fångst blev ju inte Keller men testa lite Österrike och Van Volxem som är ny upplevelse för mig. Även första standard sortiment köpet: Black Stallion -17. Skall testas ikväll med en gryta.
    20210223_115322.jpg

StefanAkiko och Skaggs gillar detta.
  4. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

Du åker alltså fysiskt till butiken på lanseringsdagen? Cudos! För mig är ett besök på SB lite som när Damien första gången är på väg till kyrkan :). Så de gånger jag handlar är det alltid online och sedan minimal tid inne i själva butiken för att hämta upp varorna.

Last edited: 23 februari 2021
    Thirsty, Jos och Wintermute gillar detta.
  5. Anders Landström

Känns som det fortfarande inte växer så mycket. Hjälper att sambon nyss erkände att även hon köpt lite mer vin som är på gång.

Har blivit lite Cidre (varianter från Eric Bordelet) blandad Barolo/Barbaresco (Azelia, Fenocchio, Produttori del Barbaresco)
    lite mer Nebbiolo (Rovellotti, Principiano) och vit bourgogne, mixat av Pierre-Yves Colin-Morey

För övrigt, som en ren reflektion, dricker vi inte allt för lite lite fransk cider :)

upload_2021-2-23_13-49-12.png

MagnusH70, Jos, Wintermute och 2 andra gillar detta.
  6. Daniel A

Daniel A Medlem

Jo, absolut! Eric Bordelet är ju ett bättre köp än många viner i ren drickglädje och komplexitet!

Wintermute och Anders Landström gillar detta.
  7. Anders Landström

8. zippan

zippan Medlem

Anders Landström gillar detta.
  9. Johan Blom

Vaknar ganska tidigt nu när man är farsa hehe..
    Men faktiskt så kunde jag inte handla online.. prövade på alla datorer och mobilen men fick det här meddelandet:
    received_250693439867189.jpeg

10. buteljen

buteljen Medlem

Det brukar försvinna från "Lanseringar" och hamna under "Nyinkommet" samma dag som släppet är. Kanske har det med det att göra?

11. MarkusJ

MarkusJ Medlem

Den listningen fungerar igen sen ett par timmar tillbaka. Gissar att det kan ha smugit in sig någon bugg vid helgens driftsättning som dom lyckats hotfixa.

12. Johan Blom

Tacksam för det svaret! Det var fallet.
    Men jag borde ju inte vara förvånad... Det är världens sämsta site vi pratar om.. Att ha kvar länken på framsidan med tillfälligt släpp som är tom. Bra jobbat Systembolaget :rolleyes:

Edit: Såg precis MarkusJ inlägget och det stämmer.

buteljen gillar detta.
  13. buteljen

buteljen Medlem

Vad menar du med "fungerar igen"? Att länken @Johan Blom använde fungerar? Eller att det jag skrev om "nyinkommet" inte fungerade?

14. Johan Blom

Aja tack vare systembolagets tekniska inkompetens så "sparar" man pengar idag igen. :)
    Älskar att det för några dagar sen stod "Vi uppdaterar och förbättrar hemsidan"...

IsKr gillar detta.
  15. Thirsty

Thirsty Smygnykterist

Det var snabblänken på första sidan som stökade men om man klickade in via alla lanseringar och sedan på datumet så gick det utmärkt, både igår och idag (samma fel båda dagarna).

16. buteljen

buteljen Medlem

På avvägar från Bx-spåret igen:oops:.
    Men det brukar inte bli fel när man tar rygg på @Crist(al)ian 77 så jag köpte en låda
    2018 Zind-Humbrecht Riesling Rangen de Thann Clos St. Urbain. Har även fått fina recensioner av Vinous mfl så skall bli kul att prova!
    F610A6BD-04FC-40D2-8DBB-A66914378592.jpeg

The Wall, Carlsson, magnum och 2 andra gillar detta.
  17. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape Moderator

Kul!

Meddela gärna vad du tycker. Har inte druckit 2018 men däremot 2017 som var så bra att det rök en flaska till några månader senare. Köpt utomlands?

buteljen gillar detta.
  18. buteljen

buteljen Medlem

Privatimport Vinunic! Efter att ha köpt betalversionen av Winesearcher idag kan jag se att de är billigast i Europa :D! Köpte även en Pinot Gris från samma läge. Den skall vara riktigt bra även den :)

StefanAkiko, Jos, Daniel Stam och 2 andra gillar detta.
  19. Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77 50 Shades of Grape Moderator

Tack. Jag köpte i höstas av Vinunic och då var det 2017 som gällde. Ser nu att de bytt till 2018.

Har faktiskt inte provat Pinot Grisen från samma Clos däremot från Windsbuhl. Det var många år sedan och det stod "Vendange Tardive" på flaskan. Tänkte att eftersom RD är trademarkat så betyder väl VT samma sak i Alsace...:oops: Öppnade flaskan till sjötunga om jag minns rätt och jag var lika förvånad som alla andra vid bordet.:D Väldigt bra vin men något sötare än förväntat.:rolleyes:

Ser fram emot rapport på Pinot Grisen med.

StefanAkiko, LarsW, MagnusH70 och 1 annan gillar detta.
  20. buteljen

buteljen Medlem

Haha :D. Den här skall vara knastertorr med 1,6 gram socker per liter. Rieslingen har mer: 4,2g/l
    Är oerhört nyfiken på att prova denna mot Ozyetran och se skillnaderna i stil :) (rieslingen alltså)

StefanAkiko och Crist(al)ian 77 gillar detta.

Dela sidan