Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Fixfred

Medlem
Förutom Clos Cibonne som @buteljen nämnde tidigare finns även dessa två:
Château Les Valentines Côtes de Provence
Henri Bourgeois Sancerre Les Baronnes

Beställt Château Les Valentines Côtes de Provence

Henri Bourgeois Sancerre Les Baronnes verkar bara finnas som röt och vitt på bolaget. ska kolla europa :)
 

buteljen

Medlem
Har prövat en hel del roséviner från systemet men inget som jag riktigt gillat.
Vilka är era favoriter prisklass 0-1000kr
Beställa från även utlandet är ok
Om budgeten är upp till 1000 kr så ryms ju Chateau d'Esclans Garrus in. Osäker på om den finns i Sverige, men ser att den dyker upp på winesearcher. Kostar runt tusenlappen och är mer vit bourgogneaktig i vinstilen. Single vineyard, 100 år gamla stockar, fermenterad o lagrad i 100% ny ek i 11 månader. 2019 får 17,5 av Jancis, 95 p av Jane Anson, 93 p av suckling
 

Per Stade

Lege artis
Har prövat en hel del roséviner från systemet men inget som jag riktigt gillat.
Vilka är era favoriter prisklass 0-1000kr
Beställa från även utlandet är ok

Sedan jag drack 2019 Sancerre Chavignol Rosé, som låg i en låda från Caviste förra året, är min uppfattning att rosé ska göras på Pinot Noir.
CAV0117-webb-Rose.jpg

 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Bra med lite perspektiv.
Just nu känns världen så otroligt stor, hur ska jag hinna med? :rolleyes:
Mitt sätt är att fokusera på en eller två druvor per land för källaren, och kanske någon till för direkt konsumtion.
Blir så mycket som man måste köpa vertikaler av om man samlar på 10 olika druvor per land.. :(
 
Toppen