Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Äntligen fredag! Med bud kom det sig att den rätte fick komma in:
PXL_20211021_161125218.jpg


Hoshuku, 奉祝, (bet: högtidsfirande eller varför inte: galej?) skickade nu rätt storlek på flaskan (1,8 liter) och låter mig behålla den lille.
Storleken har betydelse. För @Mats del innebär det att en fin skvätt får resa till honom. Han är en Lyckans Smed och Ost.
 
Last edited:

Maran

Medlem
Cantemerle och Leoville Barton -96 har fått riktigt bra poäng på CT senaste året så skall bli kul att prova! L’enfant Jesus drack jag på Djuret förra veckan och fell in love ❤️Visa bifogad bild 24239
Blev i kväll en flaska Cantemerle 1996 tillsammans med en Boeuf bourgogne. Magiskt gott, framförallt om man tänker pris/kvalitet.. väldigt mycket för pengarna i min bok. Tack för tips @buteljen
 

buteljen

Medlem
Blev i kväll en flaska Cantemerle 1996 tillsammans med en Boeuf bourgogne. Magiskt gott, framförallt om man tänker pris/kvalitet.. väldigt mycket för pengarna i min bok. Tack för tips @buteljen
Åh vad kul att du också köpte hem! Drack den i helgen igen och den är verkligen väldigt trevlig och ett underbart exempel på hur en hyfsat "vanlig" Bx kan smaka när den fått ett kvarts sekel på nacken :)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Dregel...
En Tignanello ploppade jag i eftermiddags på kontoret. Ååh! Mums! Vilka ljuvliga aromer. Nu väntas det på taxin. Fredagsfeelingen är i antågande. What could possibly go wrong?

("Ploppade" som i avkorkning och slow-ox medan jag slet i mitt anletes svett.)
 
Last edited:
Toppen