Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Sitter med en exakt liknande upplevelse från UPS just nu. Fick även notis om att det hade skett en adressändring helt från ingenstans igår.
Ringde upp kundtjänsten som inte kunde svara på någonting. Ska levereras idag, vi får väl se...

Tipset är att gå med i UPS my Choice. Sen jag gjorde det har jag haft 0 problem med UPS (och jag beställer en del). Då kan man när fraktsedeln skapas och det har skickats välja direkt att det ska komma till ett ombud = inga sms att svara på och man slipper sitta och vänta på ett eventuellt samtal hela dagen.
 
Tipset är att gå med i UPS my Choice. Sen jag gjorde det har jag haft 0 problem med UPS (och jag beställer en del). Då kan man när fraktsedeln skapas och det har skickats välja direkt att det ska komma till ett ombud = inga sms att svara på och man slipper sitta och vänta på ett eventuellt samtal hela dagen.
Jag har gått med i My Choice, ändå oklart... Vi får se hur det går.
 

Boletus

Medlem
Tipset är att gå med i UPS my Choice. Sen jag gjorde det har jag haft 0 problem med UPS (och jag beställer en del). Då kan man när fraktsedeln skapas och det har skickats välja direkt att det ska komma till ett ombud = inga sms att svara på och man slipper sitta och vänta på ett eventuellt samtal hela dagen.
Jag är med, men jag har aldrig lyckats välja ombud - de dirigerar mig bara till ett ombud långt bort åt helskotta, som dessutom drivs av misstänkta ödlemänniskor.
 

BallyJ

Medlem
De var ok med att du köpte 6 flaskor och inte 12 alltså? Tänker att det står 12x 750 ml i listan.

Mvh dålig koll på privatimport...
Det gick bra, köpte inget annat och ingen extra fraktkostnad tillkom: Har köpt en del annat från dem den senaste tiden och det fungerar normalt bra. I prislistan är det bara att lägga på moms så får du fram priset du kommer betala.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det gick bra, köpte inget annat och ingen extra fraktkostnad tillkom: Har köpt en del annat från dem den senaste tiden och det fungerar normalt bra. I prislistan är det bara att lägga på moms så får du fram priset du kommer betala.
Gick du via deras email eller PI direkt?
 

Martin F

Medlem
Det gick bra, köpte inget annat och ingen extra fraktkostnad tillkom: Har köpt en del annat från dem den senaste tiden och det fungerar normalt bra. I prislistan är det bara att lägga på moms så får du fram priset du kommer betala.
Tack. Så då följer de inte de regler som de uppger? Vore skönt att veta exakt vad som gäller. Tyvärr en anledning varför jag drar mig för privatimport. Varit med om halvsura meddelanden om att "egentligen blabla men här får du väl din pava".
 
Toppen