Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Daniel A

Administratör
Vann återigen på Raveneau-lotteriet! Måste vara en av väldigt få som lyckades få både Valmur och Blanchot...

Petit Chablis på magnum ryker till sommaren. :D

DSC_1684.JPG
 

Keen

slan
Gah! Och jag som fortfarande inte ens fått svar om jag ens får några. Wtf! Man börjar ju undra om min order slank mellan stolarna :nagelbitare:

Har alla som beställt fått svar?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Gah! Och jag som fortfarande inte ens fått svar om jag ens får några. Wtf! Man börjar ju undra om min order slank mellan stolarna :nagelbitare:

Har alla som beställt fått svar?
Kanske ska tillägga att jag är ute på Nordsjön så jag vet inte om flaskan fysiskt verkligen existerar men den står som "I butik" när jag loggar in på mitt konto vilket den inte bör göra om inte den lokala personalen fysiskt tagit emot ordern och ställt den på "min" hylla.
Jag har däremot även en order på en "standard" Chablis som fortfarande är status quo....
 

Keen

slan
Kanske ska tillägga att jag är ute på Nordsjön så jag vet inte om flaskan fysiskt verkligen existerar men den står som "I butik" när jag loggar in på mitt konto vilket den inte bör göra om inte den lokala personalen fysiskt tagit emot ordern och ställt den på "min" hylla.
Jag har däremot även en order på en "standard" Chablis som fortfarande är status quo....

Hmm. Mina står inget på under mitt konto. Men i butik står de som plockade, men ej frisläppta.
Fick iallafall mina Kongsgaard.
 

KimHartman

Medlem
Gah! Och jag som fortfarande inte ens fått svar om jag ens får några. Wtf! Man börjar ju undra om min order slank mellan stolarna :nagelbitare:

Har alla som beställt fått svar?

Har inte fått svar än. Låter dock otroligt att de skulle gå efter när beställningarna faktiskt lades (som påstods via något mail), eftersom alla butiker knappast kan ha hunnit skicka sina BS-ordrar än (under förutsättning att de inte har gjort om sitt system där butikerna i bland samlar upp ordrar under en hel vecka innan de går iväg).
 

Keen

slan
Ni som fått och hämtat ut. Vilka butiker körde ni till? Och när la ni ordrarna?

Försöker hålla hoppet uppe här!
 

gece

Man vänjer sig.
För att vi bor i Sverige där allt ska vara så jäkla rättvist. Visst, hade jag stått bakom någon som köper alla 24 hade jag blivit ledsen, men står jag inte först i kön så gör jag inte det. PK-huset i PK-Sverige.
Det är inte ovanligt när det är exceptionellt populära saker som släpps. Skulle gissa att det är för att minska risken för handgemäng, vilket inte känns långsökt om man tänker på samma släpp förra året, när en snubbe missade sin Monte Bello...

På tal om senaste inköp, igår kom så min låda Savart från Caviste. Den enda lådan man fick beställa från det där PK-bolaget... :rolleyes::p
 

Elvis

Medlem
Tre Pierre Péters Les Chetillons 2006 på magnum. Vi kan kalla det för ett tröstköp för att jag inte fick fler 2008or. Finns att köpa för 1376 kr/magnum via privatimport vilket jag tycker är ett bra pris.

Sedan köpte jag ett par lådor André Jacquart 2008 också. Min vinkällare gapar inte tom längre.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Tre Pierre Péters Les Chetillons 2006 på magnum. Vi kan kalla det för ett tröstköp för att jag inte fick fler 2008or. Finns att köpa för 1376 kr/magnum via privatimport vilket jag tycker är ett bra pris.
Å jag hakade på när @Elvis ändå beställde... Lite tröstshopping är man ju värd när man inte fick några nollåttor tänker jag och det råkar så vara att jag precis beställde ett nytt magnumställ till källaren.
-De flaskorna bad om det kan man säga.
 

Daniel A

Administratör
Ni som fått och hämtat ut. Vilka butiker körde ni till? Och när la ni ordrarna?

Försöker hålla hoppet uppe här!
Inte ett knysst, varken på mail eller sms. på bokningar står det fortfarande behandlas?

Jag skulle behålla hoppet tills ordern är levererad/makulerad! Hämtade ut mina i Lunds saluhall (där jag höll på att få spelet, för personalen hade först växlat min Blanchot mot en vanlig Chablis ("de såg ju så lika ut!")... tur att det löste sig).

Ordernummer 2351278
2016-12-02 10:02 Behandlas
2016-12-02 10:00 Registrerad
 

Keen

slan
Jag skulle behålla hoppet tills ordern är levererad/makulerad! Hämtade ut mina i Lunds saluhall (där jag höll på att få spelet, för personalen hade först växlat min Blanchot mot en vanlig Chablis ("de såg ju så lika ut!")... tur att det löste sig).

Ordernummer 2351278
2016-12-02 10:02 Behandlas
2016-12-02 10:00 Registrerad


Ja, det kan ju handla om vilka butiker som får vinerna skickade till sig först.

Du hade ju iofs snabba tider på båda. Men enligt utsago ska inte behandlas-tiden vara avgörande, utan reg-tiden. Om det är behandlas-tiden är hela systemet fucked, då det enbart handlar om att nå rätt butik och inte hur snabbt man gör det. Eller ja, en kombination.
 
Toppen