Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Mattias Schyberg

Administratör
Vinsafari i friheten strax över sundet avklarad. Jag spontanhandlade och njöt storartat varje sekund när jag traskade mellan varje entusiastbutik inom gångavstånd från hotellet. Plockade på mig en brokig samling viner. Några bottennapp mest troligt och säkert en del till överpris, men jag har valt själv utan överförmynderi, vilket är en härlig känsla och i bästa fall så hittade jag något fynd också...


image.jpeg


  • 2004 Elena Walch Alto Adige - Südtirol Kermesse
  • 2004 Overgaauw Cape Winemakers Guild D. C. Classic
  • 12-redici-14 Eugenio Rosi Cabernet Franc (2 fl)
  • 2012 Markus Molitor Brauneberger Klostergarten Pinot Noir ***
  • 2006 Domaine Tempier Bandol Cabassaou
  • 2013 M. Chapoutier Shiraz Domaine Tournon Lady's Lane
  • 2010 Cava d'Onice Brunello di Montalcino Cava d'Onice
  • 2014 Cascina 'Tavijn Bandita
  • 2008 Azienda Agricola Bonaccorsi Etna ValCerasa Crucimonaci

 

Daniel A

Administratör
Vinsafari i friheten strax över sundet avklarad. Jag spontanhandlade och njöt storartat varje sekund när jag traskade mellan varje entusiastbutik inom gångavstånd från hotellet. Plockade på mig en brokig samling viner. Några bottennapp mest troligt och säkert en del till överpris, men jag har valt själv utan överförmynderi, vilket är en härlig känsla och i bästa fall så hittade jag något fynd också...


Visa bifogad bild 8958

  • 2004 Elena Walch Alto Adige - Südtirol Kermesse
  • 2004 Overgaauw Cape Winemakers Guild D. C. Classic
  • 12-redici-14 Eugenio Rosi Cabernet Franc (2 fl)
  • 2012 Markus Molitor Brauneberger Klostergarten Pinot Noir ***
  • 2006 Domaine Tempier Bandol Cabassaou
  • 2013 M. Chapoutier Shiraz Domaine Tournon Lady's Lane
  • 2010 Cava d'Onice Brunello di Montalcino Cava d'Onice
  • 2014 Cascina 'Tavijn Bandita
  • 2008 Azienda Agricola Bonaccorsi Etna ValCerasa Crucimonaci

Läcker fångst! Kan tänka mig att den där Bandolen är tämligen magisk!
 
Vinsafari i friheten strax över sundet avklarad. Jag spontanhandlade och njöt storartat varje sekund när jag traskade mellan varje entusiastbutik inom gångavstånd från hotellet. Plockade på mig en brokig samling viner. Några bottennapp mest troligt och säkert en del till överpris, men jag har valt själv utan överförmynderi, vilket är en härlig känsla och i bästa fall så hittade jag något fynd också...


Visa bifogad bild 8958

  • 2004 Elena Walch Alto Adige - Südtirol Kermesse
  • 2004 Overgaauw Cape Winemakers Guild D. C. Classic
  • 12-redici-14 Eugenio Rosi Cabernet Franc (2 fl)
  • 2012 Markus Molitor Brauneberger Klostergarten Pinot Noir ***
  • 2006 Domaine Tempier Bandol Cabassaou
  • 2013 M. Chapoutier Shiraz Domaine Tournon Lady's Lane
  • 2010 Cava d'Onice Brunello di Montalcino Cava d'Onice
  • 2014 Cascina 'Tavijn Bandita
  • 2008 Azienda Agricola Bonaccorsi Etna ValCerasa Crucimonaci
Rosis CF brukar vara en läckerbit. Just den här årgångsblandingen har jag inte smakat.
Likaså Barberan Bandita brukar vara kanon. Där är inga bottennapp. I vart fall inte i min gom
 

Per Stade

Lege artis
Tack vare din blogg så var jag medveten om det! :) Älskar butiken Cibi e Vini och det härliga paret som driver stället. Så passionerade att man lätt köper allt de har. Ett måste att besöka, speciellt om man är ute efter småskaliga hantverksviner av god klass. :)


Och hur ofta har du talat med inköpsansvarig i någon av de större butikerna i Köpenhamn?
Har du ens träffat någon i en vinbutik?
De här personerna brukar vara fullt upptagna med annat och lämnar mer än gärna över krängandet till någon söt blondin.
 
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Senaste veckans inköp.
6 st Nocio dei Boscarelli 2004
1 st Moet & Chandon Rosé 2008
1 st Gaja Brunello Di Montalcino Pieve Santa Restituta 2011
1 st Rivetto Barolo del comune di Serralunga d'alba 2012
3 st Damien Hugot millesime 2006

När det gäller Damien Hugot och Nocio dei Boscarelli så ver jag att de är fantastiska, men hur är det med dom andra? Vilka har testat? Nåt att ha?
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Sällan eller aldrig Caviste har obra viner är min erfarenhet. Nån gång var det väl någon som hade korkproblem, men det har ju lite eller inget med vinet att göra..eller jo, det har det, men äh, ni fattar. Det jag försöker säga är att man kan lita på Caviste! Och att jag därför vågar rekommendera hans lådor.
Och vinet med korkproblem ersattes naturligtvis utan problem. Alls.
 

Asplund

Medlem
[QUOTE="Brunello_man, post: 110139, member:
6 st Nocio dei Boscarelli 2004

Tror du fick dom sista, jag fick meddelande att de var slut när jag beställt :-(
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Sällan eller aldrig Caviste har obra viner är min erfarenhet. Nån gång var det väl någon som hade korkproblem, men det har ju lite eller inget med vinet att göra..eller jo, det har det, men äh, ni fattar. Det jag försöker säga är att man kan lita på Caviste! Och att jag därför vågar rekommendera hans lådor.
Och vinet med korkproblem ersattes naturligtvis utan problem. Alls.

Jag håller med! Brukar också resonera så. Blev en låda för min del. 1099 för 6 röda från Bordeaux kändes överkomligt. Har dessutom druckit alldeles för lite merlot :)
 

Mmm

Medlem
Fyndade precis lite vin från Philipsonwine.dk (ink leverans till jobbet i Kph).

12 flaskor Val di Suga Vigna Spuntali 2009 (179.95 DKK)
12 flaskor Lanessan Haut Medoc 2011 (79.95 DKK)
 
Toppen