danryd
:)
Jävlar vad du e gammalMycket kul plockades upp på vinsafarin i Köpenhamn. Bland annat dessa:
Visa bifogad bild 12783
Och ett nekrovin som jag har låga förväntningar på, men som trots allt är från mitt födelseår.
Visa bifogad bild 12784
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jävlar vad du e gammalMycket kul plockades upp på vinsafarin i Köpenhamn. Bland annat dessa:
Visa bifogad bild 12783
Och ett nekrovin som jag har låga förväntningar på, men som trots allt är från mitt födelseår.
Visa bifogad bild 12784
Den är god relativt ung också. Drack 2013 på Sjömagasinet för snart ett år sedan och jag grät inte direkt!Grattis till 2014 Guiberteau Brézé. Om du vill lägga något i din vita vinkylsavdelning för långlagring så passar den här finfint där.![]()
Den är god relativt ung också. Drack 2013 på Sjömagasinet för snart ett år sedan och jag grät inte direkt!![]()
Någon som hade turen med sig i dagens Raveneau-släppi BS? De verkar ha ändrat i bokningssystemet för BS nu, eller? Förra året fick ju alla först boka och sedan vänta på att det makulerades innan man visste att man inte "vunnit", men nu fick jag direkt meddelande att det var slut (när jag klickade ca 10.00.01).
Om din beställning gick igenom så har du nog vunnit då, för jag fick slutmeddelande och kunde inte slutföra ordern vid ungefär samma tidpunkt. Någon som vet om det är första knapptryckningen eller sista bekräftelsen som är viktig för att lyckas?Nu håller vi tummarna att årets upplaga av Raveneau-lotteriet går vägen, men förhoppningarna är låga. 10:00:10 var beställningen lagd.
Om det är via beställningssortimentet så bör det vara sista knapptryckningen, det är först då som beställningen blir klarmarkerad. Sedan hur det fungerar i andra ändan hos SB hur de hanterar inkommande beställningar (i tidsordning?) vet jag inte.Någon som vet om det är första knapptryckningen eller sista bekräftelsen som är viktig för att lyckas?
Om din beställning gick igenom så har du nog vunnit då, för jag fick slutmeddelande och kunde inte slutföra ordern vid ungefär samma tidpunkt. Någon som vet om det är första knapptryckningen eller sista bekräftelsen som är viktig för att lyckas?
Det är först efter sista bekräftelsen som jag får meddelande att det är (tillfälligtKonstigt. Verkar fortfarande gå, och den listas som att den går att beställa fortfarande. Vågar ej gå hela vägen med att beställa en till flaska dock.
Ingen vet vad som räknas. VM i godtycklighet som vanligt när det kommer till SB.
Ingen lycka denna gångNågon som hade turen med sig i dagens Raveneau-släppi BS? De verkar ha ändrat i bokningssystemet för BS nu, eller? Förra året fick ju alla först boka och sedan vänta på att det makulerades innan man visste att man inte "vunnit", men nu fick jag direkt meddelande att det var slut (när jag klickade ca 10.00.01).
Fick du ”slut” på alla? Jag fick slut på Blanchots och därefter hade jag lite strul att ta bort den raden från beställningen men till slut fick jag igenom en beställning på 1er och village. Men då hade klockan hunnit bli 10.01.Någon som hade turen med sig i dagens Raveneau-släppi BS? De verkar ha ändrat i bokningssystemet för BS nu, eller? Förra året fick ju alla först boka och sedan vänta på att det makulerades innan man visste att man inte "vunnit", men nu fick jag direkt meddelande att det var slut (när jag klickade ca 10.00.01).
Jag fick slut direkt på 1:er cru. Bekräftade nog ca 10-15 sekunder efter 10. Försökte bara på en sort eftersom de sa max en per kund, men det var kanske dumt.Fick du ”slut” på alla? Jag fick slut på Blanchots och därefter hade jag lite strul att ta bort den raden från beställningen men till slut fick jag igenom en beställning på 1er och village. Men då hade klockan hunnit bli 10.01.
Max en flaska per vin per kund skrev de. ”ett maxtak på en flaska per vin per medlem” ”Med andra ord, lägg inte beställning på mer än en flaska per sort om du vill ha chansen att komma över något”Jag fick slut direkt på 1:er cru. Bekräftade nog ca 10-15 sekunder efter 10. Försökte bara på en sort eftersom de sa max en per kund, men det var kanske dumt.
Max en flaska per vin per kund skrev de. ”ett maxtak på en flaska per vin per medlem” ”Med andra ord, lägg inte beställning på mer än en flaska per sort om du vill ha chansen att komma över något”
Tyckte inte det var otydligt denna gång. En flaska per vin per medlem står det ju i citatet och inte som du citerar. Däremot otydligt hur detta med att de slutmarkerades efter bara några sekunder passar ihop med ”Trots att flaskorna är slut tar det en dag innan de är slutanmälda, ”Rätt otydligt skrivet. Först enbart en flaska per kund, sen en flaska per sort och kund. Men vill minnas att jag mailade och frågade förra gången och det är det senare som gäller, dvs en per sort per kund.
Tyckte inte det var otydligt denna gång. En flaska per vin per medlem står det ju i citatet och inte som du citerar. Däremot otydligt hur detta med att de slutmarkerades efter bara några sekunder passar ihop med ”Trots att flaskorna är slut tar det en dag innan de är slutanmälda, ”