This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Två lådor champagne hämtades ut idag på sb Visa bifogad bild 20372Visa bifogad bild 20373
Visa bifogad bild 20374
Kom in på PK-huset och hade helt glömt bort vad jag skulle dit å göra...
Eftersom minnet inte kom tillbaka så landade följande i påsen på ren impuls:
- Alain Voge Saint-Peray Ongrie 2017
- Kershaw Clonal Selection Elgin Pinot Noir 2018
- Heredia Vina Tondonia -07 (Magnum)
- The Butcher White Cuvee (ren nyfikenhet)
Jag hoppas att det var nåt av ovanstående jag tänkte köpa för jag vet fortfarande inte varför jag åkte in dit...
Vilken svensk importör tar in Ulysse Collin? Fantastisk saignée!! Drack 2013 nyligen och den var galet bra!
Fick min order makulerad av bolaget.. Hur gick det för dina flaskor?Blir spännande att se. Hoppas att 2015 dyker upp. Hade lite kontakt med deras säljare via Instagram igår som bekräftade det, samt att lagret förväntas räcka till december ungefär. Något jag som student uppskattar.
Fick beställa om min order nu. De hade makuleras den troligen pga årgångsskiftet.
Ok, jag har inte koll på vad som är vad i Australien men du frågade inte heller om Margaret River utan om ”Australien”.
Jag har för mig från min WSET att Margaret River kan räknas som så nära "cool-climate" man kan komma down under?
Då står det olika i WSET och på Wikipedia. Nu är jag inte hemma så kan inte komma med nåt citat, inte heller kolla upp nån alternativ källa. Kan tänka mig att det är en komplex fråga som har flera svar.Jag har för mig från min WSET att Margaret River kan räknas som så nära "cool-climate" man kan komma down under?
Från Wikipedia:
"The climate of Margaret River is more strongly maritime-influenced than any other major Australian region. It has the lowest mean annual temperature range, of only 7.6 °C, and as well as the most marked Mediterranean climate in terms of rainfall, with only 200 millimetres of the annual 1160 millimetres falling between October and April. The low diurnal and seasonal temperature range means an unusually even accumulation of warmth. Overall the climate is similar to that of Bordeaux in a dry vintage."
Visa bifogad bild 20446
2015 Casanova di Neri Brunello di Montalcino Tenuta Nuova
Tyckte det nämndes 980 kr/fl i släppet den 3 Aug. Så det var ett bra pris du fick
Auktionsköp, inkl. frakt blev det 903:- / flaska. Bra pris tror jag.