Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

tobbe81

Medlem
Blev lite ny vit bourgogne från 2018 för långlagring från Etienne sauzet 3st cotes de beaune jardin du calvarie 3st chassagne-montrachet från den 0,48 hektar stora les encegnieres .
IMG_20200724_125646_645.jpg
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
även jag köpte en flaska 2015 Siepi när det begav sig. Såg att du hade druckit och gillat (mycket?) på CT. Några tankar kring drickfönster och lagringspotential?
Japp! Den gillade jag mycket :p! Inga direkta noter då den bjöds till middag med goda vänner. Satt bra till lättgrillad Iberico Secreto.
Körsbär som sen blev både plommon och blåbär. Bra balans, fina tanniner. Bra ek. Smakar dyrt. Tror den är i början av drickfönstret som säkert sträcker sig ca 10 år. Den gick hem hos alla.
 

Fixfred

Medlem
Nyligen hemkommen från champagne och det blev mindre antal flaskor men dyrare än vanligt.
Var bla på provning hos Salon vilket var fantastiskt. Efter ha smakat mycket gott blev det köp av Delamotte collection 1999 Salon 2007 och Salon 1997. Salon 1997 är den bästa champagne jag fått chansen att smaka. Citrus, honung, brioche otroligt fräsch. Om det är någon som planerar att resa i sommar går det att besöka Salon som privatperson ( Endast i år).
 

Oscaro

Medlem
Nyligen hemkommen från champagne och det blev mindre antal flaskor men dyrare än vanligt.
Var bla på provning hos Salon vilket var fantastiskt. Efter ha smakat mycket gott blev det köp av Delamotte collection 1999 Salon 2007 och Salon 1997. Salon 1997 är den bästa champagne jag fått chansen att smaka. Citrus, honung, brioche otroligt fräsch. Om det är någon som planerar att resa i sommar går det att besöka Salon som privatperson ( Endast i år).
Hur såg besöket ut, pris, framförhållning etc? Ska till champagne i helgen redan
 

Fixfred

Medlem
Hur såg besöket ut, pris, framförhållning etc? Ska till champagne i helgen redan

Är själv kund hos Delamotte / Salon så för oss var det lite lättare då vi fick kontakt via importören. Väl nere fick jag reda på att de i år även tar emot besök från allmänheten. För att boka ett sådant besök kan man kontakta dem via deras hemsida , vet inte riktigt hur snabba de är på att svara eller vad ett besök kostar. Men de hade 2 turer dagligen med 8 personer max per tur.

Vi blev välkomnande med en guidad tur med lite historia ( ca 1 H) Sen efter det fick vi gå ner i källaren och tillsist det bästa, provningen. Började först med Delamottes hela standard sortiment och gick sedan över på delamotte collection och salon 2007 och 1997.
De hade bra priser på det som gick att köpa på plats, tex salon 1997 kostade 420 Euro.
 

LarsW

Medlem
Aldrig köpt från denna sidan hur kan jag missat den?
Är alla nöja med bolaget på sidan?:)
Funkade bra.
De samlar upp beställningar o skickar som klump när det är tillräckligt många så kan ta lite tid att få sina flaskor.
Men om man inte absolut måste ha pavorna den här helgen så är det bara att köra.
Trevliga att ha att göra med på mail också.
 

Jona A

Medlem
Funkade bra.
De samlar upp beställningar o skickar som klump när det är tillräckligt många så kan ta lite tid att få sina flaskor.
Men om man inte absolut måste ha pavorna den här helgen så är det bara att köra.
Trevliga att ha att göra med på mail också.
Okej låter bra. Tack för svar :)
 
Toppen