Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Dexter

Medlem
Just innan jag beställde så hade de 7 flaskor på lagret enligt hemsidan.
Vilken hemsida då? enl Bra Vin så har de 2011 på sin hemsida, så om de inte ändrade det idag så borde de även ha ändrat i leverantörsportalen så det ändras på SB hemsida, (tar en nattkörning) men som vanligt så skiter de flesta leverantörer att uppdatera sin eller SB hemsida..
 

Hipshot

Medlem
Vilken hemsida då? enl Bra Vin så har de 2011 på sin hemsida, så om de inte ändrade det idag så borde de även ha ändrat i leverantörsportalen så det ändras på SB hemsida, (tar en nattkörning) men som vanligt så skiter de flesta leverantörer att uppdatera sin eller SB hemsida..
Beställde förra veckan, då var det var 10an på sidan med 7st i lager. Vet inte när de la upp 11an, såg den idag efter jag hade hämtat ut lådan.
Edit: bra vins hemsida allstå
 

Dexter

Medlem
Beställde förra veckan, då var det var 10an på sidan med 7st i lager. Vet inte när de la upp 11an, såg den idag efter jag hade hämtat ut lådan.
Edit: bra vins hemsida allstå
Jag hittar inget kvarvarande saldo på deras hemsida! Och konstigt med saldo på 7 när de bara säljer i lådvis om 6 st...
 

chambertin

Medlem
Säger bara Suck!! BraVin Sverige AB som inte orkar ändra årgång i leverantörsportalen som tar ca 1 sek, och låter sina kunder få fel info om vilken årgång DE har i lager...
Skickar du tillbaka flaskorna så får dom betala båda frakterna och orderkostnaderna. Kanske får det dom att bli mer allerta.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vilken hemsida då? enl Bra Vin så har de 2011 på sin hemsida, så om de inte ändrade det idag så borde de även ha ändrat i leverantörsportalen så det ändras på SB hemsida, (tar en nattkörning) men som vanligt så skiter de flesta leverantörer att uppdatera sin eller SB hemsida..
Vad gör SB åt detta problem? Vi som är tvungna att handla via SB skiter fullständigt i problem som ligger i andra led. Om min Volvo fallerar på grund av att någon del som tillverkats av en underleverantör är undermålig så är det fortfarande min Volvo som har fallerat - inget annat.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Vilken hemsida då? enl Bra Vin så har de 2011 på sin hemsida, så om de inte ändrade det idag så borde de även ha ändrat i leverantörsportalen så det ändras på SB hemsida, (tar en nattkörning) men som vanligt så skiter de flesta leverantörer att uppdatera sin eller SB hemsida..
Och det självgoda Systembolaget verkar skita fullständigt i om uppgifterna som de själva presenterar på sin egen undermåliga hemsida är riktiga (och inför då och då egna fel i "ordinarie sortiment", som felstavningar av vinnamn, så alla fel kan inte skyllas på importörerna) men ägnar sig däremot åt att censurera etiketter enligt egenpåhittade regler. Vore bättre om energin lades på att det som presenterades för kunder var korrekt än att förhindra kunder att köpa det de vill.
 

Vino fino

Medlem
Här har vi ännu en fantastisk orwelliansk motsägelse. Mantrat är "SB's sortiment är världsledande bla bla bla" jag ljuger tills näsan växer.

OK, jag vill handla från det där sortimentet ni skryter om. "Nä, nä. Vi kan väl inte ta ansvar för de 85% som ligger i BS?? Det är de ondskefulla leverantörerna som inte uppdaterar sitt sortiment."

Jag kan också påstå mig ha en världsledande vinkällare som jag kan skryta om. Med ett teoretiskt sortiment. Det är väldigt enkelt.
 

chambertin

Medlem
Vad gör SB åt detta problem? Vi som är tvungna att handla via SB skiter fullständigt i problem som ligger i andra led. Om min Volvo fallerar på grund av att någon del som tillverkats av en underleverantör är undermålig så är det fortfarande min Volvo som har fallerat - inget annat.
SB gör inte ett skit åt det och leverantörerna likaså eftersom BS står fär några enstaka % av omsättningen och SB vill ju inte ha BS annat än för att skryta om sortimentet.

Skulle vilja se en kampanj där vi beställer BS -varor som vi vet inte stämmer med flaggad årgång, mm och konsekvent returnerar beställningarna när de levereras. Det borde få SB att strama upp sina rutiner och leverantörerna likaså.
 

MartinE

Medlem
SB gör inte ett skit åt det och leverantörerna likaså eftersom BS står fär några enstaka % av omsättningen och SB vill ju inte ha BS annat än för att skryta om sortimentet.

Skulle vilja se en kampanj där vi beställer BS -varor som vi vet inte stämmer med flaggad årgång, mm och konsekvent returnerar beställningarna när de levereras. Det borde få SB att strama upp sina rutiner och leverantörerna likaså.
Jag har haft samma tankar och hjälper gärna till! Jag tror dock inte vi ska ha allt för stora förhoppningar avseende ändrat synsätt hos SB (bortsett från att en eller annan ansvarstagande medarbetare ringer ett samtal eller två till aktuell leverantör). Däremot bör ju rimligen de slarviga leverantörerna till slut fatta vad det handlar om, när de får betala frakt för att skicka sina (osålda) flaskor fram och tillbaka!
 

Mmm

Medlem
Köpte nyss en hel hög med gamla 60 och 70-tals årgångar av Chateau Louviere (Graves). Ett ganska underligt köp eftersom jag aldrig ens provat det slottet. Men jag fick en god feeling av att alla flaskor nyligen har släppts av slottet själva (ex-chateau med nya etiketter).
Både rött och vitt, privatköp via Vinforum.dk.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Lite blandad Nebbiolo kom med posten idag, bl a två årgångar av Borgognos Barolo - den ena från tiden när Mussolini styrde Italien och Per Albin var statsminister i Sverige. Det ska bli kul att se hur mycket 30 år extra gör.
1937.jpg
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Lite blandad Nebbiolo kom med posten idag, bl a två årgångar av Borgognos Barolo - den ena från tiden när Mussolini styrde Italien och Per Albin var statsminister i Sverige. Det ska bli kul att se hur mycket 30 år extra gör.
Borgogno kan ju faktiskt vara riktigt bra som gamla. Numera kan de också vara bra som unga.
Förmodligen får man vara lite försiktig med att använda frasen "det var bättre förr" om 1937:an visar sig vara bra. :) Fast det är klart, om man gör klart att man bara jämför Per-Albin med hans sentida svetsutbildade efterträdare, och inte uttalar sig om "Musse" kanske man kan komma undan med att tycka så. ;)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Köpte en Cristal 2007 häromdagen som jag just bestämt mig att lämna tillbaka till systemet (En av två fördelar med systemet: Öppet köp). Däremot behåller jag en låda vardera av Schubert Pinot Noir Block B 2012 samt Roagna Barbaresco Pajé 2007 som packas långt ner i källaren.
Kul att se lite livstecken från dig. Vi saknar dig även på våra BYOB:s här i Göteborg och hoppas således att du återuppstår även där så småningom. :)
 
Toppen